Gravid?

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Heisann Elin!

Jeg sluttet på p-pillene i begynnelsen av mars, og fikk mensen rundt den 15. mars. Rundt den 24 mars, fikk jeg en tre dagersblødning, som jeg tror kan være festeblødning, men jeg er veldig usikker! Siden har jeg også opplevd tretthet og ømme brystvorter. Jeg forventet mensen 13.04, som altså var i går. Jeg tok en graviditetstest den 07.04 og 10.04 men fikk bare negativt på begge to.

Hva skal jeg gjøre?

Hei!
Det kan jo gå litt tid etter at du har sluttet med p-piller før kroppen er helt i gjenge igjen i forhold til mensen. Du må imidlertid være obs på at det går an å bli gravid kort tid etter at du har lsutte med p-piller. Jeg vil råde deg til å vente til etter at du forventer å få mensen før du tar en ny graviditetstest. Det beste er å testen på morgenurin, for da er konsentrasjonene for de hormonene man tester på størst. Er du i tvil, kan du jo kontakte din fastlege/ evt. helsestasjon for ungdom. Ved helsestasjon for ungdom får du gratis gravitest og du kan også få en samtale med de som jobber der gratis. Mange ungdommer benytter seg av den muligheten dersom de trenger råd og veiledning. Lykke til! hilsen Elin

Back
Topp