Gravid

Cahaal

Gift med forumet
Hva hadde dere gjort om de fant ut at ikke alt var normalt med fosteret/barnet ved førstegangsultralyd?

kommer ann på skaden d.
hadde d vært sånn som down syndrom hadde æ beholdt men hadde d vært sånn at ungen hadde blitt "grønnsak" eller ikkje levedykti hadde æ tatt abort.
men æ har jo ikkje vært i en sånn situasjon så d e vanskeli å sette sæ inn i

Kommer an på hvor "galt" det hadde vært tror jeg.. Vi snakket om det før vår første UL, og kom fram til at hvis det var noe alvorlig galt, og at babyen ikke ville fått noe godt liv ville vi tatt abort. Men alt var jo bra, og jeg kjenner at det er vanskelig for meg å ta stilling til det nå mens lillegutt sparker i vei der inne.

ORIGINAL: Ihne

Kommer ann på hva som hadde vært galt.
Hadde det vært en sykdom som ikke er forenelig med et "normalt" liv, så hadde jeg tatt abort.

Hadde det vært en sykdom, som feks downs, så hadde jeg ikke tatt abort.

Signerer denne![:)]

Jeg hadde beholdt barnet uansett, det hadde vært like verdifullt for meg som et friskt barn.

ORIGINAL: eXita

Det kommer vel an på hvor ''skadet'' det er... Om det er snakk om at barnet vil lide av å bli født og kanskje ikke ville overleve, tror jeg ville tatt abort! Man har sikkert fått anbefalinger av leger å sånt også da!

kommer helt ann på hvor skadet/sykt barnet hadde vært.. hadde det vært veldig skadet og kanskje blitt alvorlig syk vis jeg hadde beholdt det, hadde jeg valgt abort!!

Kommer helt ann på. Downs helt klart beholdt menn større skader hvor jeg vet babyen kommer til å måtte lide igjennom ett kort liv ville jeg tatt abort. Men vil ikke si det 100prosent sikkert.

kan ikke svare verken det ene eller andre...

kommer helt ann på situasjonen jeg er i og tillstanden til barnet.

Hadde noen spurt meg om det for ett år siden så hadde jeg sagt at jeg hadde beholdt det nesten samme hva. Men nå er jeg jammen ikke sikker. Tror jeg hadde prøvd å velge til beste for barnet - hvilket liv ville det fått.

Må bare legge til at de kan oppdage misdannelser/sykdommer på rutineultralyden også som ikke overlater til særlig mye valg. Vi oppdaget Milli sin acrani i uke 19, og der var valget pest eller kolera - føde et barn som aldri ville overleve nå eller senere. Uansett tidspunkt ville hun ikke overleve fødselen.

Verden er heldigvis/uheldigvis ikke svart/hvitt når det gjelder sånne spørsmål. Og dermed finnes ingen riktige svar. Ingen aner hva de ville gjort før de virkelig er i situasjonen, og alle situasjoner er unike.

Vanskelig å svare på.. tror det hadde kommet helt ann på situasjonen.. hadde jeg visst at barnet ble skikkelig sykt og vært  som en baby hele livet, hadde jeg fjernet det. ikke noe liv verken for meg eller barnet.. sytgt å si det. men... [8|]

ORIGINAL: Ihne

Kommer ann på hva som hadde vært galt.
Hadde det vært en sykdom som ikke er forenelig med et "normalt" liv, så hadde jeg tatt abort.

Hadde det vært en sykdom, som feks downs, så hadde jeg ikke tatt abort.
Sign

jeg vet ikke. valge å ikke svare, for jeg aner ikke hva jeg hadde gjort.

Umulig å svare på synes jeg!

Vi fikk vite på tidlig ultralyd at Celine hadde store misdannelser, tror dette var i uke 12. Vi valgte å ikke ta abort og på ny ultralyd 3 uker etterpå viste det seg at ingenting feilte jenta vår. Hadde jeg sett den legen igjen som hadde den første ultralydtimer hadde jeg

Jeg hadde tatt abort...

ORIGINAL: Thothamon

jeg vet ikke. valge å ikke svare, for jeg aner ikke hva jeg hadde gjort.

ORIGINAL: angelina

ORIGINAL: cattis83

Vi fikk vite på tidlig ultralyd at Celine hadde store misdannelser, tror dette var i uke 12. Vi valgte å ikke ta abort og på ny ultralyd 3 uker etterpå viste det seg at ingenting feilte jenta vår. Hadde jeg sett den legen igjen som hadde den første ultralydtimer hadde jeg

Er det mulig??????? Skulle ha rapportert den legen til et eller annet....!!!![:@]
Vi angrer veldig på at vi ikke gjorde det siden han spesialisten vi var hos sa at dette var en feil leger som tok sjelden tidlig ultralyd kunne gjøre.
Da syntes jeg ikke den dama skulle hatt lov til å gjøre det Skal aldri ta tidlig ultralyd mer[:(]

Klarer ikke svare noen av delene.... mest sannsynlig ville jeg beholdt det, men vanskelig å si før en er "oppi" det fro min del værtfall...

Back
Topp