Gravid yoga

Vikem

Nå er jeg aldri alene <3
Noen som har prøvd eller skal prøve dette? Og som vil si litt om det?
Har dere begynt som nybegynnere og hvordan gikk det?

Vurderer å melde meg på :)

Last edited:
Syns det var dyrt. Satser på vanlig yoga. Bruker heller pengene på akupunktur. Syns det hjalp sist.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yoga er trening. Fokuserer på pusteteknikk. Blir anbefalt til gravide fordi det ikke er hard måte og trene. Du får bedre blodsirkulasjon, du jobber med kjernenusklene osv

Akupunktur er alternativ medisin. Jeg brukte det for vondt i bekkenet og veske i kroppen. Droppet alt av medisiner og brukte akupunktur. Jeg har allergi og astma. Hadde ikke behov for noe annet.

Anbefales og ta modningsakupunktur. Jeg lever i troa med at det hjalp at keg fikk en lettere fødsel. Derfor satser jeg på akupunktur istedenfor yoga.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har meldt meg på et yogakurs for gravide. :) Alle kursene jeg så på måtte man være minst 12 uker på vei. Jeg skal på et kurs som begynner når jeg er et stykke ut i 2. trimester. Jeg kjenner flere som har gått yogakurs for gravide som er veldig fornøyd med å ha lært pusteteknikker og hvilestillinger man kan bruke under fødselen. Jeg er litt redd for smerte så jeg tenker at alle gode triks jeg kan trene meg opp med på forhånd er en fordel. :)

http://m.klikk.no/foreldre/article501898.ece

http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Trening/Rad-og-retningslinjer-for-gravid-yoga/

*Taster på app på mobilen*

Jeg gikk på det sist, syns det var ok. Følte ikke at det var nok timer og lange nok timer til at jeg lærte så mye nyttig på sikt, men syns det var veldig behagelig der og da, og god avslappende følelse i kroppen etter hver time. Har lyst til å melde meg på det nå også, men da kanskje på et yogasenter og ikke gjennom treningssenter som sist.
(fødselen min gikk veldig fint, jeg klarte å puste relativ rolig og kontrollert hele veien og hadde nok stor nytte av det, men om det var pga yogaen eller griseflaks veit jeg ikke )

Trener på yogaskole fra før, så forsetter nok bare med vanlig yoga (mest fordi gravidkurset hadde så dumme tidspunkter)

Har sett reklame for helgekurs/seminar for gravide flere ganger så kanskje jeg slenger meg på et sånt.

Målet er å gjøre yoga (og meditasjon) daglig. Var flink til det i fjor høst og det gjorde underverker for energien min :-)

Så bra å høre at dere liker det og at det hjelper!
Kurset jeg vurderer å melde meg på er bare 1 gang i uken i 8 uker! Tror dere det er ofte nok til å få noe ut av det? Jeg vil jo fortsette å gjøre det samme hjemme noen andre dager i uken.. Trenger virkelig å bli mykere og styrke ryggen..

Back
Topp