Gravid vitaminer som ikke smaker vondt

Babymama97

Andre møte med forumet
Jeg sliter fryktelig med lukten og smaken på mine Multivitaminer og lurer på om dere har noen tips til en som ikke er så voldsom på smak og lukt

Jeg har bare prøvd Multi pregnant fra life og den er helt forferdelig. Brekker meg bare av lukten og smaken er enda verre. Det må jo finnes noe som er bedre egnet for kvalme gravide?

Vedlegg

• 20231117_082006.jpg
    20231117_082006.jpg
    1,4 MB · Visninger: 9
Jeg har bare brukt vanlig omega 3 og vanlig multivitamin som inneholder ca det samme som gravid-pakkene, men er veldig mye billigere, unntaket er kalsium men det får jeg i meg via normal kost likevel :happy:

Jeg tror jeg kanskje er alt for dårlig på å ta vitaminer.. Tar Metode+ gravid som har folat og jod også tar jeg omega 3. Burde kanskje ta noen multivitaminer i tillegg.. Eller er det kanskje bedre å gå over på en sånn gravid-vitamin pakke, og slutte med de jeg tar allerede? Eller kan jeg ta begge deler? Kan man få for mye folat?
Kjenner jeg plutselig ble litt stresset nå

Jeg tror jeg kanskje er alt for dårlig på å ta vitaminer.. Tar Metode+ gravid som har folat og jod også tar jeg omega 3. Burde kanskje ta noen multivitaminer i tillegg.. Eller er det kanskje bedre å gå over på en sånn gravid-vitamin pakke, og slutte med de jeg tar allerede? Eller kan jeg ta begge deler? Kan man få for mye folat?
400 µg folat er det du skal ha i deg :love7

Jeg tar vanlig nycoplus multi, samt litt ekstra D-vitamin. Spurte på apoteket, og de sa at det holder å ta den. Burde kanskje ta omega3 også.

Er det anbefalt, eller noe man tar bare for sikkerhetsskyld?
Absolutt anbefalt enkelte av det som er i disse gravid-multivitaminer. Folat er kritisk å ta for å hindre skader på baby, jod, vitamin D og omega 3 er også viktig for utviklingen av babyen. :)

Absolutt anbefalt enkelte av det som er i disse gravid-multivitaminer. Folat er kritisk å ta for å hindre skader på baby, jod, vitamin D og omega 3 er også viktig for utviklingen av babyen. :)
Folat visste jeg om, og har startet på det. Men lærer alltid noe nytt!

Folat visste jeg om, og har startet på det. Men lærer alltid noe nytt!
Folat er viktigst, så det er veldig bra :Heartred

Jeg tok blodprøve hos legen i uke 5 for å se om jeg burde ta flere vitaminer, og fant da ut at jeg var i nedre grense på D-vitamin, så økte dosen litt. Veldig praktisk med blodprøve om du er usikker :love017

Folat er viktigst, så det er veldig bra :Heartred

Jeg tok blodprøve hos legen i uke 5 for å se om jeg burde ta flere vitaminer, og fant da ut at jeg var i nedre grense på D-vitamin, så økte dosen litt. Veldig praktisk med blodprøve om du er usikker :love017
Skal til legen om en uke, skal sjekke da! Takk for tips :Heartblue

Æææh synes alle tabletter i sånne pakker er så store. Folsyretabletten er perfekt størrelse for meg, så jeg har ikke fått til å starte med noe annet ennå

Æææh synes alle tabletter i sånne pakker er så store. Folsyretabletten er perfekt størrelse for meg, så jeg har ikke fått til å starte med noe annet ennå
Samme her! Vegrer meg litt mot tabletter :nailbiting: også blir jeg alltid så kvalm etterpå.

metode+ Gravid som har folat og jod er ganske små tabletter så den er grei for å få i seg jod i tillegg i alle fall :)

Back
Topp