Gravid vitaminene

endeligtre <3

Flørter med forumet
Hei!
Har kjøpt meg gravid pakken med vitaminer som man får kjøpt på apoteket. Dem siste to ukene nå sliter jeg veldig med å ta dem pga kvalme, noen som sliter med det samme og noen som vet om det er "farlig" å ikke få tatt dem? Evt hvilken at dem er dem viktigste å få i seg?
Jeg har en liten boks med folsyre/folat hvor tablettene er mindre og bedre. Kan jeg ta disse i stedefor den som er i gravidpakken og heller spare dem til kvalmen melder avskjed?

Takk for svar :)
 
Jeg blir veldig kvalm av vitaminene ja. Det viktigste er i grunn folsyra fram til uke 12. Kanskje det er lettere å ta sanasol? Jeg tar noen b vitaminer komplett og blir kvalm av bare lukta den boksen lukter noe grusomt intenst for tiden
 
Pakkene med gravid-vitaminer inneholder stort sett det samme som vanlig multivitamintabletter, men har gjerne mer folat. Jeg tar omega 3 multivitamin i tillegg til den lille folat pillen i stedet for gravid-tablettene da de er sinnsykt dyre. Så hvis du finner noen multivitamintabletter du synes er enklere å ta er det bare å bytte, så lenge du tar folat i tillegg. Vitaminbjørner kanskje?
Er du usikker er det bare å sammenlikne innholdsfortegnelsen til tablettene, der står det hvilke og hvor mye av ulike vitaminer de inneholder. :)
 
Jeg tar vitaminbjørner og folsyre utenom. Og jern da.
 
MÅ man ta alt dette? :eek:

Jeg tar bare Folsyre jeg... Nå fikk jeg litt nerver kjenner jeg.
 
Vitaminer har jeg tatt en stund da jeg hadde en del lave lagre. Men er folsyre som er viktig som gravid.
 
Jordmor sa til meg at ho anbefalte på det sterkeste folat og omega3 i svangerskapet.

Jeg går på Nycoplus gravid. Jeg tar ikke alle tablettene samtidig om jeg er uggen, jeg tar da en og en utover dagen, det synes jeg hjelper :)

Ps: jeg tror det er delestrek på multivitamintablettene, da kan du dele disse i to :)
 
Jordmor sa til meg at ho anbefalte på det sterkeste folat og omega3 i svangerskapet.

Jeg går på Nycoplus gravid. Jeg tar ikke alle tablettene samtidig om jeg er uggen, jeg tar da en og en utover dagen, det synes jeg hjelper :)

Ps: jeg tror det er delestrek på multivitamintablettene, da kan du dele disse i to :)

Jeg spiser særdeles lite fisk, så dette er nok kanskje noe jeg burde tatt ja. Omega 3 altså. Problemet er bare at jeg synes det er så kvalmt å ta de tablettene.. Føler jeg raper tran etterpå. Men for all del. Skal overleve det om det er gunstig for fosteret altså.. :)
 
Jeg spiser særdeles lite fisk, så dette er nok kanskje noe jeg burde tatt ja. Omega 3 altså. Problemet er bare at jeg synes det er så kvalmt å ta de tablettene.. Føler jeg raper tran etterpå. Men for all del. Skal overleve det om det er gunstig for fosteret altså.. :)
Jeg har hatt akkurat samme problem i mange år. Men jeg har funnet to tabletter som jeg ikke raper tran av. Det er omega 3 multivitamin som man får kjøpt på apoteket (grønn pilleboks) og det er et annet merke som har en variant som heter noe sånt "ingen oppstøt" eller noe (Møllers?).
 
Jeg spiser særdeles lite fisk, så dette er nok kanskje noe jeg burde tatt ja. Omega 3 altså. Problemet er bare at jeg synes det er så kvalmt å ta de tablettene.. Føler jeg raper tran etterpå. Men for all del. Skal overleve det om det er gunstig for fosteret altså.. :)
Skjønner godt hva du mener! Det er skikkelig uggent! Jeg raper ikke tran etter de i den Nycoplus pakka, men har reagert sånn på andre tabletter ja!
 
Jeg tar folsyre og omega3 + en jerntablett annenhver dag ca.
Jerntablettene er harde for fordøyelsen og omega3 hjelper ikke akkuratt mot kvalmen :p
 
Okej. Takk for gode tips om "anti-rap"-tabletter. Hihi :)
Må prøve det! Kan ikke skjønne det som om det er en eneste Omega3-fettsyre i denne kroppen. Går kanskje 2 mnd mellom hvert fiskeinntak.. MINST! :eek: Er jo så tungvint å spise med alle de beina ogsånn. Huff.. :p
 
Okej. Takk for gode tips om "anti-rap"-tabletter. Hihi :)
Må prøve det! Kan ikke skjønne det som om det er en eneste Omega3-fettsyre i denne kroppen. Går kanskje 2 mnd mellom hvert fiskeinntak.. MINST! :eek: Er jo så tungvint å spise med alle de beina ogsånn. Huff.. :p
Hehe :) Her går det i fileter uten bein, så slipper man hvertfall å rense ;)
 
Hehe :) Her går det i fileter uten bein, så slipper man hvertfall å rense ;)

I student-tiden fikk jeg det for meg at jeg skulle bli så sunn så sunn - og levde mye av sånne ferdig-fileter med laks.
Imidlertid ble det litt for mye av det gode, og jeg har ikke egentlig fått lyst på det igjen selv om det begynner å bli en god del år siden nå. Lettsaltet torsk fikk jeg hveeer mandag der jeg jobbet før (psykiatri) - og er derav dødslei av det og, da den var litt vel oversaltet.. Og jeg synes det er litt vanskelig så fort jeg får sånne fisker med skinn og bein på. Elsker alt som heter fiskepinner, kapteinens fylte ditt og datt ogsånn - men det inneholder jo lite fisk, og mye crap.. Hehe :)

Jeg er ikke akkurat noen mesterkokk for å si det mildt. Hater alt som heter matlaging i grunnen. Så prøver å ikke gjøre tilstanden verre, med å stå å dille med skinn og bein og sånn.. Men huff. Skal denne spiren få i seg litt Omega 3 må jeg vel kanskje skjerpe meg.. Flaks det er LENGE til de begynner å spise "vanlig" kost.. :)
 
Back
Topp