Gravid ved å "hoppe ut av svingen"?

Det hjelper ikke om man har aldri så god kontroll, den væsken som kommer ut fra tuppen lenge før man har sædavgang, inneholder ofte sæd.

I flere studier er det vist at det ikke inneholder noe sæd. Men så er det det der med føre-var. Og at det kan være sæd igjen fra sist gang. Men mannen min dusja mellom hver gang.

Uansett vet jeg at han hoppa av i svingen typ 3-4 ganger i uka i flere år uten at jeg ble gravid, og med en gang han slutta å hoppe av i svingen ble jeg gravid på første prøveperiode. Og han har fått vite (på Rikshospitalet) at han har veldig gode svømmere og mange sædceller, så hadde det vært noen der før han hoppa av hadde de nok funnet veien :p
 
Altså, vi har prøvd å IKKE hoppe av i svingen i flere år, men er likevel ikke gravid:rolleyes:

Fra spøk til alvor... Som mange andre her konkluderer med: Vil man absolutt ikke bli gravid, bør man bruke prevensjon:)
 
Så lenge mannen har kontroll er det relativt sikkert :) vi brukte det som "prevesjonsmiddel" i to år før vi begynte å prøve! Da satt spira på 2 pp! Men nå har min man stålkontroll også da, og har alltid trukket seg ut i tide! Og så var det heller ikke krise om det hadde blitt barn av det :)
 
Vi brukte "hoppe av i svingen" som prevansjonsmetode i 3 år før vi fikk barn. Det gikk helt fint og ble gravid i pp 1 da vi begynte å prøve. Anbefaler ikke andre å gjøre det da :p
 
Back
Topp