Gravid ved å "hoppe ut av svingen"?

Det kan komme litt sæd ut før selve utløsningen, så det er ikke noe sikkert prevensjon om en ikke har lyst å bli gravid.
 
Det er jo helt utrolig! Hva sa legen (om legen vet det da)
Nei, det er ikke utrolig. For det kommer noe sædceller før utløsningen, helt vanlig. Derav ar hoppe av ikke er trygt selv for dem "med kontroll", de har evt flaksn
 
Her funka det fint i flere år, men så måtte vi også prøve ganske heftig for å få det til uten prevensjon, på tross av at timingen var bra. :p
 
Jeg har ikke blitt, men kjenner flere. :p har derimot blitt gravid to ganger på ppiller. :p
 
Sjangsen er ganske stor ja !
 
Nyere forskning viser at det ikke er sædceller i forsatsen vanligvis da disse produseres et annet sted.

https://www.tv2.no/a/8180634/

Så det stemmer som nevnt over her at det er en 4% sjanse for å bli gravid over en periode på et år, så lenge man hopper av i tide, altså nesten like effektivt som andre prevensjonsmiddel. Vi brukte dette i 1,5 år før vi begynte å prøve.
 
Praktiserer man det veldig strengt funker det, altså trekker ut i god nok tid før. Er bare mange som pusher grensen, og da går det galt.
(Har brukt metoden i mange år uten å bli gravid)
 
Man har en del fertil dager i løpet av en syklus , så risikoen er der den :blackeye: i tillegg har jo frisk sperm opptil 5(?) Dagers levetid, så ville ikke safet med det :playful: selv om han hopper av kommer det vel litt underveis også :meh:
 
Last edited:
Vi har brukt den metoden i flere år uten å bli gravide. Ble gravide på første forsøk når han kom inni meg. Mannen hadde stålkontroll på svømmerne sine
 
Nyere forskning viser at det ikke er sædceller i forsatsen vanligvis da disse produseres et annet sted.

https://www.tv2.no/a/8180634/

Så det stemmer som nevnt over her at det er en 4% sjanse for å bli gravid over en periode på et år, så lenge man hopper av i tide, altså nesten like effektivt som andre prevensjonsmiddel. Vi brukte dette i 1,5 år før vi begynte å prøve.

Det har jeg også lest, og vi har brukt hoppe av i svingen suksessfullt ganske lenge. Ble allikevel gravid i September, på ett eller annet vis. Mistenker at et egg lå og ruga lenge, lenge etter eggløsning inni livmora - og dermed fikk med seg én liten spermcelle før det var for sent. For vi lot ikke "satsen komme" (haha) før 2 dager før forventet mens... Altså må det vært en eller annen gang at en liten spermia lurte seg ut på ett vis :p
 
Vi har hoppet av i svingen i hele 5 år :) Har funket for oss siden jeg ikke vil gå på ppiller :)
 
Vi gjorde det i et års tid før vi begynte prøvingen. Ingen uønskede graviditeter :) Jeg ble gravid på 2. forsøk hvor vi faktisk traff EL.. Hoppet av ganske tidlig i de fertile dagene.
 
Vi gjorde det en periode der det absolutt ikke hadde noe å si om det ble barn. Det skjedde et uhell i oktober i fjor, men vi mistet det dessverre i MA i januar i år. Ville da prøve ordentlig, og mistet senere i SA før vi nå ventet lillesøster til sommeren :Heartpink
 
Mannen min har ekstremt god kontroll på det der og bomma absolutt aldri.
Av de som hopper av i svingen riktig og hver gang er sjansen for å bli gravid på ett helt år 4%. Det er altså 96% sikkert om man praktiserer metoden riktig.

For oss var det ikke krise om jeg ble gravid, så det var bra nok for oss :) Skal sies at han har ekstremt gode svømmere og sædkvalitet, målt hos Rikshospitalet (vi ble gravide på første forsøk når han ikke hoppa av i svingen mer), så vi tok jo en risiko sånnsett, men vi var ganske sikre på at han hoppet av 100% effektivt. Da snakker vi noen sekunder før han kom altså :p han merker alltid godt når det skal skje, så det var aldri noe problem. :)
Det hjelper ikke om man har aldri så god kontroll, den væsken som kommer ut fra tuppen lenge før man har sædavgang, inneholder ofte sæd.
 
Back
Topp