Gravid ved å "hoppe ut av svingen"?

Jeg ble det, resultatet av det er 14 mnd og danser på stuegulvet her nå. :p Vil ikke anbefale det som «prevensjonsmiddel» med mindre det ikke er så farlig om det blir en baby ut av det.
 
Å hoppe av i svingen har store sjanser som graviditet, og burde absolutt ikkje brukast som prevensjon! :)
 
Jeg har blitt det. Brukte det som "prevensjonsmiddel" i en periode der det ikke var full krise hvis jeg skulle bli gravid likevel.
 
Den er ikke minimal.den er ganske stor.
. Jeg har ikke blitt gravid av sånn "prevensjon" siden jeg aldri har funnet på å bruke det.

Vi har enten vært prøver eller benyttet prevensjon. Og da noe med reel beskyttelse.
 
Fungerte ypperlig de 3 1/2 årene mellom barn 1 og barn 2 for oss som eneste prevensjon, men mannen min har full kontroll og var helt konsekvent. Da vi bestemte oss for å få en til i fjor høst sluttet han å hoppe av i svingen og det klaffet på første forsøk :)

Om det ikke går tar man den ikke ut i tide :p ;)
 
Brukte dette som prevensjonsmiddel i 3 år uten å bli gravid. Tåler ikke vanlig prevensjonsmiddel. Men er det krise med å bli gravid ville jeg brukt en annet prevensjonsmiddel :)

Jeg har derimot blitt gravid med p-piller og bruk av kondom, ingenting er sikkert [emoji38]
 
Er i uke 36+4 i dag etter en kjappis der mannen min ikke kom engang jeg så..:oops:
 
Ikke akkurat hoppet av i svingen, men «et dupp» gjorde meg gravid, altså, den var såvidt innom før jeg fikk avverget det. Men så var det altså nok [emoji85]
 
Om du hopper av svingen idag. Og hadde sex i forrig uke. Så er sjansen større for at det er den bekfrukningen fra den første sexen. Har man sex så sjeldent , vet man jo sikrere om man ble gravid av å hoppe av
Men har man sex jevnt og bare hopper av innimellom, er sjansen større for at man ble gravid av de gangene man ikke hoppet av...

:)
 
Fungerte ypperlig de 3 1/2 årene mellom barn 1 og barn 2 for oss som eneste prevensjon, men mannen min har full kontroll og var helt konsekvent. Da vi bestemte oss for å få en til i fjor høst sluttet han å hoppe av i svingen og det klaffet på første forsøk :)

Om det ikke går tar man den ikke ut i tide :p ;)
problemet er bare at man visstnok kan få utløsning uten å merke det
 
problemet er bare at man visstnok kan få utløsning uten å merke det

Mannen min har ekstremt god kontroll på det der og bomma absolutt aldri.
Av de som hopper av i svingen riktig og hver gang er sjansen for å bli gravid på ett helt år 4%. Det er altså 96% sikkert om man praktiserer metoden riktig.

For oss var det ikke krise om jeg ble gravid, så det var bra nok for oss :) Skal sies at han har ekstremt gode svømmere og sædkvalitet, målt hos Rikshospitalet (vi ble gravide på første forsøk når han ikke hoppa av i svingen mer), så vi tok jo en risiko sånnsett, men vi var ganske sikre på at han hoppet av 100% effektivt. Da snakker vi noen sekunder før han kom altså :p han merker alltid godt når det skal skje, så det var aldri noe problem. :)
 
Hjelper ikke om man har «god kontroll». Det er sædceller som kommer ut før man kommer også. På lik linje med ketchup vann som kommer ut før du har rista ketsjupen ;)
 
Lille i magen på 33+6 er ett resultat av hopp av i svingen [emoji28] vi hadde lyst å starte prøvingen i sommer, men siden jeg tok ut spiralen i januar og ikke ønsket å bruke hormonprevensjon i mellomtiden så hoppet vi av i svingen. Skal også sies at vi hadde 2 spontanaborter etter uttaket, før denne lille gutten ville bli værende i magen [emoji170][emoji1405]
 
Back
Topp