Gravid utenfor livmor?

Gardinstanga

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Junilykke 2020 ♡
Jeg er bare 4+2 og har ikke særlig mange symptomer.
Men det eneste symptomet jeg noen ganger har er murring i høyre lyske, kun der! Noen ganger stikker det også.

Jeg husker fra mitt forrige svangerskap at det murret i hele livmoren, ikke kun i lysken...

Og da ble jeg plutselig bekymret for graviditet i en eggleder eller noe... :(

Bah....alle disse bekymringene
 
Jeg er bare 4+2 og har ikke særlig mange symptomer.
Men det eneste symptomet jeg noen ganger har er murring i høyre lyske, kun der! Noen ganger stikker det også.

Jeg husker fra mitt forrige svangerskap at det murret i hele livmoren, ikke kun i lysken...

Og da ble jeg plutselig bekymret for graviditet i en eggleder eller noe... :(

Bah....alle disse bekymringene
Er du gravid utenfor livmor så for du store konstante smerter. Også har du lave hcg verdier.
 
Jeg var bekymret for d samme søndag/mandag, er 4 +2(3) i dag. Verk på h.side. I dag har j ikke kjent d. Er nok helt normalt. :)
 
Er du gravid utenfor livmor så for du store konstante smerter. Også har du lave hcg verdier.
Sniker litt.
Det er ingen selvfølge. Er flere her inne som har hatt exu uten store smerter før det har gått galt, meg deriblant. Trodde jeg hadde verdens kjipeste forstoppelse, og det trodde sykehuset også i starten.
Hcg kan også stige normalt til et punkt og så stagnere, men ja, i de fleste tilfeller stiger det dårlig.
 
Sniker litt.
Det er ingen selvfølge. Er flere her inne som har hatt exu uten store smerter før det har gått galt, meg deriblant. Trodde jeg hadde verdens kjipeste forstoppelse, og det trodde sykehuset også i starten.
Hcg kan også stige normalt til et punkt og så stagnere, men ja, i de fleste tilfeller stiger det dårlig.

Hvor langt var du på vei da det gikk galt? Og kjente du murringer i lysken i forkant?
 
Jeg har stort sett kun ubehag på venstre side! Men var på ultralyd for noen uker siden. Var ikke veldig mye å se da, men så fosteranlegg som lå perfekt plassert i livmoren, så behøver absolutt ikke å bety exu :)
 
Tror det bare er på den siden du hadde eggløsning? Jeg er gravid med prøverør, så vet hvilken side jeg hadde eggløsning på, og har mest smerter der. Kanskje fordi det er der progresteronet blir laget? Bare en teori altså.
 
Legen snakket med meg om dette idag, og sa jeg kun skulle følge med på smerter og eventuelt blødninger.
Så har du veldig smerter - ta en telefon til legen :)
 
Har også murringer kun på høyre side. Ingen smerter eller blødning
Skal til TUL i morgen fordi jeg har lest det samme som deg og ble redd :banghead: men det er jo mest sannsynlig normalt tenker jeg. Mener det har vært på sidene i forrige svangerskap også, bare at det kom lenger ut i svangerskapet
 
I dag har jeg så vondt i lysken, det er en konstant smerte. Så jeg stikker til legen kl 11.10. Om ikke annet for å lufte mine bekymringer
 
Var ca 8 uker da egglederen sprakk.
Hadde ikke noe murringer i lysken nei :p
Rart så oppkava en kan bli - eg verkte jo veldig forrige veke og trudde det verste. Men så gikk det over etter 1 dag, og har vore bra etter det. Rekna med du blødde då den sprakk? Det har ikkje eg gjort, men begynner jo seff og tenke det verste no :dead:
 
Rart så oppkava en kan bli - eg verkte jo veldig forrige veke og trudde det verste. Men så gikk det over etter 1 dag, og har vore bra etter det. Rekna med du blødde då den sprakk? Det har ikkje eg gjort, men begynner jo seff og tenke det verste no :dead:
Jeg holdt på å krepere av smerte da det sprakk, tror de satte morfin i låret på meg da :hilarious:
Men helt seriøst, en graviditet utenfor livmoren er ikke kjempevanlig, og hvis du er virkelig redd for det så går du til legen og får målt hcg og en henvisning til ultralyd. Bor du et sted det er mulig for privat ultralyd så er det likegreit å bare bestille time.
 
Jeg holdt på å krepere av smerte da det sprakk, tror de satte morfin i låret på meg da :hilarious:
Men helt seriøst, en graviditet utenfor livmoren er ikke kjempevanlig, og hvis du er virkelig redd for det så går du til legen og får målt hcg og en henvisning til ultralyd. Bor du et sted det er mulig for privat ultralyd så er det likegreit å bare bestille time.
Paracet holdt, så var tydeligvis ikkje så gale :rolleyes: Har time for TUL neste torsdag, må bare ikkje tenke det verste alltid :)
 
Sniker fra februargruppa..

da jeg hadde exu, hadde jeg en konstant smerte på høyre lyske som etter noen dager begynte å stråle nedover låret.. Og svake småblødninger.. det var i uke 6..

Når jeg igjen ble gravid i vår, opplevde jeg vondt i høyre lyske igjen og fikk passe panikk for at det var det samme igjen.. gikk til privat ul i uke 6 og så en liten spire i livmoren med bankende hjerte.. gynekologen sa at det er veldig, veldig vanlig med ligamentsmerter fra en eller begge sider.. men at det ofte kan skilles fra exu ved at de aldri er konstante, men kommer og går! Har du tidligere hatt exu eller klamydia har du en liten økt sjanse for exu, men ellers er det relativt sjeldent
 
Jeg hadde ganske lav HCG-vekst i starten så var veldig bekymra for om det var exu. I dag har jeg fått sett et lite hjerte som banket på riktig sted :)
 
Back
Topp