Gravid utenfor livmor

spispilladisjøl

Gift med forumet
Har ikke skrevet noe her før. Men fredagkveld havnet jeg på legevakt og sykehus pga store smerter i magen. I går ble jeg operert da det viste seg at jeg hadde den lille "babyen" på 6-7 uker liggende i egglederen min.

Nå er jeg en eggstokk fattigere, Det er veldig trist, men godt det ikke ble mere komplisert , egglederen var på vei til å sprekke! Nå får vi bare prøve på nytt igjen når tiden er inne!

Lykke til jenter, krysser fingrene for de små spirene deres. Jeg er velsignet med ei lita jente som snart er 2, for dere som er første gangs vil jeg bare si at dere har noe helt fantastiskt i vente ;-)

For en fæl opplevelse:-(. Ønsker deg virkelig all lykke til videre, og håper at det klaffer igjen snart! Fikk du noen varseltegn på forhånd, eller skjedde det akutt? Er jo den store skrekken det der://

Det kom uventet. Jeg kjørte bilen på vei til nattevakt da smertene plutselig kom. Klarte nesten ikke kjøre resten av veien, gå eller snakke. Kom på sykehuset rundt 24.00. Der ble det både via chg og blodprøver påvist graviditeten, men de kunne ikke finne noe inne i livmoren. Dagen etterpå fikk jeg ny runde med både blodprøver og ul. chg hadde ikke steget så mye som den skal (dobling på 48 timer er normalen). De så ingenting her heller.

I går mandag ble jeg operert, da turte de ikke vente lenger. OM eggstokken sprekker blir ting mye mere komplisert, vi har en pulsåre i egglederveggen som utgjør ganske mye blod i buken ved en sprekk. Heldigvis slapp jeg unna den biten.

Så det er skummelt at det skulle gå så mange uker før noe som helst tegn :( Får håpe ingen av dere får oppleve dette, det var ganske dramatiskt når det stod på.

Huff! forferdelig å måtte oppleve noe sånt. ønsker dere lykke til videre, og at du får en ny spire i magen når tiden er inne :)
*Stor klem*

Huff.. For en fæl opplevelse! Dama til bestekompisen opplevde det samme, bare da at egglederen sprakk. Ho hadde nesten 2(!!!!!!!!!) liter blod i Buken og det er bare flaks og snarrådig kjæreste som reddet henne. Livet er urettferdig noen ganger. Håper lykken er med dere snart <3 stor klem ><3>

Uff stakkars deg! Har en søster som har opplevd det to ganger nå! Hun sier det er helt forferdelig! Hennes eggleder sprakk første gangen. De fjernet en bit, så var den liksom tett. Men jaggu ble hun ikke gravid i den samme egglederen igjen. Da fjernet de heldigvis hele egglederen!

huff a meg så forferdelig dæ må være :( 
Lykke til med næste prøve runde og at spira havne på rett plass og at den hold seg der i 9 mnd :) klem.

Huff! Så trist! Mn bra at du har det bra nå, og at de ikke ventet lengre! Lykke til neste gang!

Åh, så trasig, men godt du er ved godt mot tross alt:) Håper spiren sitter riktig på neste forsøk:)
Det er som oftest i ca uke 6 at det blir oppdaget, siden fosteret da blir såpass stort at det ikke har plass der lengre, og en dermed får smerter..

Huff forstår hvordan du har det,jeg hadde en graviditet utenfor ca et år før jeg fikk første,og fjernet ene egglederen,etterpå har alt gått fint og jeg venter no mitt 5 barn:-)

Det høres helt grusomt ut, og det var det nok også, men godt at du fikk fjernet den før den sprakk. Lykke til framover, håper du ALDRI trenger å oppleve noe tilsvarende igjen. Klem 

Huff så fælt, men godt at det gikk så bra, omstendighetene tatt i betraktning! Masse lykke til videre, håper det klaffer snart igjen!

Huff så trist:( godt du fikk operert det fort, det må være vondt opplevelse, jeg har også hatt en svskap utenfor livmoren før, men da måtte de ikke fjerne noe eggeleder, klem og masse lykke til

Back
Topp