Gravid uten puls økning?

Snuppeguri

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Marsboerne 2023
Da jeg var gravid økte pulsen - og spesielt hvilepulsen betraktelig.
Ble gravid i desember og mistet i januar. Noe som kommer tydelig frem på bildet under.

nå som jeg prøver sjekker jeg hvilepulsen hver kveld. Om den har økt 2 dager på rad for jeg opp håpet, men så synker den og da forsvinner håpet fort.

men stiger alltid hvilepuls ved graviditet? Har du vært gravid og ikke hatt endring i pulsen?

Vedlegg

• 61E98D82-88CB-40F0-ACC7-10D7AFDE015A.png
    61E98D82-88CB-40F0-ACC7-10D7AFDE015A.png
    49,3 KB · Visninger: 127
Ingen?

ser lovende ut denne måneden

Vedlegg

• 22F77CBF-8BCE-4372-9449-5DA1554D8F5E.png
    22F77CBF-8BCE-4372-9449-5DA1554D8F5E.png
    49,5 KB · Visninger: 107
Hvilepulsen stiger som følge av hormoner når man er gravid. Man vil merke det i løpet av første trimester, men om man merker det så tidlig som FØR IKM tviler jeg veldig sterkt på. Jeg fikk ikke de store utslagene i hvilepuls før rundt uke 8.

Min steg fra IKM forrige gang! Og holdt seg høy helt til jeg mistet i uke . Men mulig det varier mellom folk :)

Min hvilepuls økte ikke før etter tre mndr. Jeg stresset litt med det i starten, men googlet meg frem til at det var helt normalt. Alt gikk fint, har en ettåring nå.

Hvilepulsen stiger som følge av hormoner når man er gravid. Man vil merke det i løpet av første trimester, men om man merker det så tidlig som FØR IKM tviler jeg veldig sterkt på. Jeg fikk ikke de store utslagene i hvilepuls før rundt uke 8.

I min syklus har jeg absolutt lavest puls under mensen, før den stiger jevnt, har et par pulsslag fall ved eggløsning, før den holder seg jevnt. En ukes tid før IKM faller hvilepulsen brått og går jevnt ned til IKM. Når jeg er gravid gjør hvilepulsen et hopp 2-3 pulsslag en uke før IKM, istedenfor å falle som den normalt gjør. Så jeg kan påvise svangerskap før jeg ser det på en eventuell graviditetstest. Da jeg var prøver sist, så sporet jeg pulsen gjennom mange sykluser. Ganske spennende å følge med på.

Min puls sank for øvrig etter noen uker, og lå på under vanlig gjennomsnittspuls gjennom resten av svangerskapet - så jeg var jo livredd for at jeg hadde mistet hele tiden...

Ellers tror jeg det er veldig individuelt, altså, det er ikke alle som får så klare utslag på pulsen.

Back
Topp