Gravid uten eggløsningsslim?

rafiki_

Andre møte med forumet
Er det noen her som merker liten forskjell på utflod/slim rundt eggløsning, men som likevel har blitt gravide?

Jeg undersøker utflod hver dag og merker liten forskjell gjennom syklusen... Det er kanskje pittelitt mer vanninnhold rundt eggløsning, men det er såvidt merkbart. Men har ikke noe eggehviteaktig eller stor økning av mengde. Jeg har temperaturstigning i andre halvdel av syklus, så jeg regner med at jeg har eggløsning. Spørsmålet er imidlertid om sædcellene har nok å "svømme i" for å komme fram.

Jeg har ikke stort med El slim, men er gravid for tredje gang nå :) gynekologen min sa at det er veldig mange som aldri ser noe til slimet :)

Har heller aldri hatt den typiske eggehviteaktige el slimet. Har muligens hatt det denne syklusen, men er etter BO, så er ikke sikker. Men har nå greid å bli gravid en gang uansett, så tror ikke det har så mye å si om du oppdager det eller ikke. Så vidt jeg vet så må man ha el slim for å kunne bli gravid for det er det sædcellene svømmer i, men ingen garanti for at man faktisk ser det selv.

Har blitt gravid uten el-slim to sykluser. Noen ganger har jeg det andre ganger ikke. Tror ikke det har så mye å si.

Jeg har vanligvis ganske mye el-slim, men da jeg ble gravid i juni hadde jeg nettopp tatt ut spiralen og hadde tilnærmet ingenting (som jeg merket). Var tom for el-tester og pga mangelen på slim trodde jeg ikke jeg hadde hatt el. Men ble altså gravid til tross for manglende el-slim :)

Jeg leste et tips et sted, om at man under el og frem til evt unnfangelse sånkan man prøve å ha mye sex, med seg selv eller partner. Med bakgrunn for at sekretet som fukter skjeden for sex, er likt el-slimet, så det kan gi god hjelp for sædceller å overleve til egget kommer.

Når vi har hatt sex og ventet på el, har jeg onanert daglig/to ganger per dag i flere dager til noen dager etter at el har vært (temper, så vet el)

Back
Topp