Gravid under utdanning

Lillian96

Treningsmamma
Hei!

Jeg går nå siste året på videregående (VG3) og har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Det at jeg har en russetid i vente om noen måneder er ikke problemet fordi jeg er ikke noe festejente uansett.

Men det som uroer meg litt er at jeg egentlig skulle søke meg inn på universitetet nå til høsten. Jeg har en far som er svært opptatt av at jeg skal kjøre på med utdanningen, og jeg skal få bo hjemme og få alt jeg trenger så lenge jeg studerer. Jeg vet ikke hvordan jeg skal si at jeg er gravid og må ta et friår fra all skole. Tipper han snart får det på følelsen og klarer gjette seg til det før jeg sier noe, og da kan jeg forvente en skuffet far i tillegg til en stor krangel.

Og det verste av alt.. får jeg fortsatt bo hjemme? Jeg vet ingenting. Er det uansvarlig av meg å bli gravid før jeg har rukket å flytte ut? Eller ville det vært normalt for foreldre å akseptere en 3.genrasjon i huset?

Jeg er uendelig glad for at jeg skal bli mamma men jeg håper dere forstår uroligheten. Hele situasjonen er veldig vanskelig å forklare.

... :Heartred

Det lureste er nok bare å fortelle det til din far og ta det derfra. Utdanningen tåler å vente et år.