gravid under utdanning

Gollemor

Forumet er livet
VIP
vi vil ha en nummer to, og jeg vil ha en utdanning. I tillegg vil vi flytte hjem til byen vi er fra før førstemann begynner på skole. Det er 4 år til. Akkurat nok tid til å ta en bachelor OG få en baby(dersom det times[8D])

Jeg er litt usikker på om vi i det hele tatt har råd til at jeg skal studere, og særlig om vi skal få en baby undervegs.

Hvor mye får man i studielån/stipend/ekstra nå? Ta med i betraktningen at vi har et barn. Hvis jeg blir gravid og får barn i juli/august, da tar jeg jo et års perm fra studiene. Hva får jeg av penger da, og hva blir lån og hva blir stipend?

Og har pappaen rett til permisjon hvis jeg er student?

Mange typiske spørsmål her, men jeg har ikke vært i denne situasjonen før..

du må inn på støttekalkulatoren for å se hva du kommer til å få i støtte fra lånekassen når du har to barn[:)] du får akkurat det samme i foreldrestipend det året du er i permisjon (bare at alt blir gitt som stipend og ikke lån) og du får det kanskje fordelt litt annerledes på året, sliter med dette selv, får barn i sommer og er under utdanning..... men støtten fra lånekassen stopper når den andre forelderen mottar foreldrepenger fra nav!!! så det er veldig vanskelig med permisjon for far for da stopper lånekassestøtten!!

men er veldig vanskelig å finne ordentlig ut av dette, jeg har ringt og styrt og alt sånn og syns det bare er rot alt sammen ;)

Takk for svar!
huff.. Mannen gikk glipp av pappaperm sist, og det var svært sårt for ham, så om han ikke får det neste gang heller blir det leit :/
Må tenke litt på det der..

Back
Topp