Gravid uke 6 og bekymret

Kakemoms

Glad i forumet
Maisløyfene 2024
Hei, jeg er nå gravid igjen etter 2 spontanaborter på 1 år, den siste var nå i juli, så ganske ferskt, jeg føler jeg ikke rakk å komme meg helt over sorgen før vi plutselig var gravide igjen. Jeg er selvfølgelig kjempe glad, men jeg er et totalt nervevrak om dagen.
Jeg uroer meg fælt fordi jeg kjenner at det murrer mye, som om noen drar litt i eggstokkene, vil si det er vondt til en viss grad, jeg bare føler det ikke er normalt å ha litt vondt.
Er det flere som kjenner på disse ubehagelighetene?

Kjenner det samme og skjønner hvordan du har det. Mistet i april og i august sist, før jeg plutselig ble gravid nå. Synes alt av sånne murringer er skikkelig skumle, men vet at de er normale :Heartred

Kjenner på både murringer og følelsene, mistet både i februar og i juli i år (SA + MA), og sliter skikkelig med å for det første tørre å tro på at jeg er gravid igjen, og å slippe ned skuldrene. Veksler mellom ekstatisk lykke for at jeg er gravid og fullstendig apati "fordi det går sikkert ikke denne gangen heller". Håper det går bra for oss alle sammen denne gangen ❤️

Jeg har hatt murringer mer eller mindre hver dag siden eggløsning, og er 6+5 i dag. Mistet nøyaktig samme uke og dag nå i juni. Det er fryktelig slitsomt, og som katastrofetenker jeg er så blir det ikke akkurat bedre. Mye tanker som surrer. Det eneste som gir meg ro er ultralyd, så det skal jeg på om en uke.

Det høres ut som livmoren din som strekker seg♥️ jeg kjenner til å være nervøs. 6+5 nå.. vært på ul i dag etter blødning. Masse murringer, også slik du beskriver. Alt fint her til tross for blødning og svingende symptomer♥️
Ja det er sikkert det som skjer, men jeg tenker automatisk det verste Håper tiden går litt fortere
Åhh, det var sikkert en lettelse at alt så bra ut
Jeg håper hjertet banker på min første UL denne uken

Kjenner det samme og skjønner hvordan du har det. Mistet i april og i august sist, før jeg plutselig ble gravid nå. Synes alt av sånne murringer er skikkelig skumle, men vet at de er normale :Heartred
Jaa huff det er helt forferdelig, livredd for at noe skal gå galt. Så lei meg for at du også har mistet, håper de sitter denne gangen ❤️

Kjenner på både murringer og følelsene, mistet både i februar og i juli i år (SA + MA), og sliter skikkelig med å for det første tørre å tro på at jeg er gravid igjen, og å slippe ned skuldrene. Veksler mellom ekstatisk lykke for at jeg er gravid og fullstendig apati "fordi det går sikkert ikke denne gangen heller". Håper det går bra for oss alle sammen denne gangen ❤️
Er som å lese mine egne tanker ❤️

Jeg hadde en SA i uke 11 i april og våger fortsatt ikke helt å tro det går veien, tross to tidligultralyder nå (7+0 og 8+0) som viste bankende hjerte og fin størrelse på embryo. Begynner såvidt å håpe nå, og bestilte time hos jordmor i dag for å gjøre alt litt mer virkelig. Har ikke våget å gjøre det tidligere, for var så tungt å måtte avbestille tidlig-ordinær-ultralyden jeg skulle ha to dager etter jeg kom hjem fra sykehuset sist.

Redselen sitter nok i for de aller fleste som har gått gjennom noe slikt og en graviditet er sannsynligvis uvirkelig for de fleste frem til vi kjenner liv.

Jeg har hatt mye murringer, stikk, kvalmesymptomer som plutselig forsvant i uke 6, men foreløpig sluppet unna blødninger denne gangen. Hver ting som er unormalt eller minner om ting som skjedde i forkant av spontanaborten, sender meg i kjelleren. Håper vi greier å glede oss mer over dette etterhvert. Jeg har i hvert fall troa på at skuldrene kan senkes mer etter uke 12-ultralyden❤️

Kjenner meg helt igjen- mista i oktober, april og juli. Men trøster meg med at murringene kjennes annerledes enn de foregående gangene. Pluss ikke hatt noe spotting foreløpig- hadde det i alle tre mistene, men ikke med nr 1.

Back
Topp