Gravid uke 39+3 vondt i underlivet

jente 92

Elsker forumet
Jeg har i ca. 1 ukes tid hvertfall hatt skikkelig smerter i underlivet når jeg beveger meg. Det er litt sånn stølhetsfølelse. Begynner å bli sliten av å ha det sånn. Det er ikke bare litt vondt, men skikkelige smerter. Sliter med å bevege meg om natta og må få hjelp til å kle på meg bukse :P

Noen andre som har hatt det sånn? Kan det komme av at babyen ligger langt ned i bekkenet?

Kan være bekkenløsning og det kan også være pga ungen ligger og presser på noen nerver.

Kan være bekkenløsning og det kan også være pga ungen ligger og presser på noen nerver.
Har ikke hatt bekkenløsning før så tenkte ikke at det kan være det :P men det er det jo mulig det er... Men er også bare 6 dager igjen til termin så kan jo være han ligger å presser ned..

Høres ut som bekkenløsning.
Har du mulighet for å dra i basseng så gjør det. Beveg deg masse i varmt vann, det lindrer.
Ikke skrev, bruk silkelaken (gjør snuing lettere), snurrepute i bil (eller vær flink å hold beina samlet når du ska inn og ut av bil), ligg med en sammenrullet dyne i mellom beina, fra haken og ned til anklene (ligg mest mulig rett i senga). Ikke gå for langt, du ska heim også!

Syns også det høres veldig ut som bekkenløsning. Bare hold deg i ro og respekter bekkenet. Ikke overdriv og gjør masse dersom du føler deg bra, for det får man antakelig svi for senere.

Har ikke hatt bekkenløsning før så tenkte ikke at det kan være det :P men det er det jo mulig det er... Men er også bare 6 dager igjen til termin så kan jo være han ligger å presser ned..
Er nok stor fare for det er det ja. Heldig du som ikke fikk det før nå da:) bare ta det med ro, står mye info på nett om forhåndsregler ved bekkenløsning. God bedring❤️

Er nok stor fare for det er det ja. Heldig du som ikke fikk det før nå da:) bare ta det med ro, står mye info på nett om forhåndsregler ved bekkenløsning. God bedring❤️
Ja må si jeg er veldig heldig da så ikke har fått det før så sent i svangerskapet. Heldigvis.

Får ta det med ro på slutten nå. Tusen takk <3

Back
Topp