Gravid uke 33, vondt ved ribbein høyre side

ElisabethS

Første møte med forumet
Jeg er gravid i uke 33. Har de siste åtte ukene ca hatt veldig vondt ved ribbeina på høyre side. Mest vondt foran, og noen ganger vondt bak på ryggen. Det er bare vondt når jeg sitter. Når jeg går, står eller ligger rett ut gjør det ikke vondt. Babyen har føttene akkurat der det er vondt, og hun sparker veldig mye mot ribbeina. Men vet ikke om dette er grunnen til at det har blitt så vondt. Er nå 100% sykemeldt pga dette. Jobber på kontor, og det fungerer ikke å sitte. Stod og jobbet et par uker, men det førte til vondt i beina og andre steder i ryggen... Har vært hos fastlegen flere ganger uten å finne noen tydelig grunn til dette. Skal på ultralyd på mandag. Er det noen flere som har opplevd dette??

Helt normalt. Kan være fordi babyen sparker, men også rett og slett fordi når du sitter så presses babyen opp mot ribbeina. Prøv å sitt med strak rygg (mest mulig likt som når du står) så mye det lar seg gjøre. Opp og gå, og varier sittestilling. Eneste medisinen er å føde ;)

Wææ akkurat samme har jeg! 28 uker! Fy så vondt! Kjennes ut som om jeg har brista ribbeinet rett under puppen... Har lest på nettet at det kan være babyen som trykker på galleblæra. Håper det gir seg for det er voooondt!

Hadde det med nr 1 og enda verre med nr 2. Fikk beskjed om at det var plassmangel... Fy så vondt det er!

Jeg sliter med det samme, begynte vell i uke 30 å er nå 35 uker.. her er det jaffal ikke pga trykk på galleblæra, for den har jeg operert bort! Det er helt grusomt.. spesielt nå når jeg må sitte å lese til eksamen, klarer ikke mer enn 30min om gangen før jeg må legge meg ned..

Back
Topp