Gravid uke 17 og liv imagen er borte

Guest
Hei

Jeg er gravid i uke 17 og jeg er meget redd for at det er noe galt. Jeg har hatt flere spontan aborter tidligere og har hatt en medisinsk abort. Har født 2 friske og sunne barn. Sist lørdag kjente jeg liv i magen men etter det ble det borte. Jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt, virker som alt er normalt og ingenting har skjedd. Dette er nå 4 dagen jeg ikke kjenner noe til liv.

Kan det være noe galt eller er det normalt at det er slik? Kan det være fosterdød og isåfall kos symptomer får man ved dette? Skal til ultralyd den 18 sept men jeg kjenner på kroppen at jeg ikke klarer å vente lenger.

 
Jeg har det HELT make! Jeg er gravid i uke 16+4, og sist jeg kjente liv var på lørdag og... Er litt bekymret og hadde vært greit å fått noe svar fra en jordmor om det er normalt... :/
 
Kjære deg,

det  med å kjenne liv er sååå forskjellig fra kvinne til kvinne og fra svangerskap til svangerskap. Å kjenne liv i uke 17 er ganske tidlig, samtidig vet du jo hva du skal kjenne etter siden du har to barn fra før.
Når det er så tidlig er det veldig, veldig vanlig at det går flere dager, noen ganger faktisk uker før man kjenner liv igjen. Så det du beskriver at helt aldeles normalt!
Jeg tenker at sansynligheten for at alt er som det skal være er veldig stor. Hvis du ikke har vondt og ikke blør eller har gammelblodig utflot er det liten risiko for at noe er galt.

Men jeg skjønner godt at du har mange tanker rundt dette. Når man èn gang har opplevd at det ikke går som man ønsker og f.eks opplever en spontan abort, er man så mye mer sårbar når man blir gravid igjen.
Det du kan gjøre nå er å senke skuldrene og fokusere positivt. Kroppen din har før klart å bære frem to fine barn, du har ikke smerter eller blødning og sansynligheten for at alt er som det skal være er dermed veldig stor :-)

Ønsker deg masse lykke til videre.

Mange hilsner fra jordmor Ragna.

 
Back
Topp