Gravid- tv-serie/filmer

Mamma M(i)ra

Millie00
Snøfnuggene 2018
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Har dere noen serier eller filmer dere har sett eller skal se som handler om gravide/babyer?

Har sett Jordmødrene på NRK nett-TV (serie)
alle svangerskap (faktisk så var det den som hjalp meg til å føle meg klar til å føde første gang)

What to Expect when your not expecting (film)

Sigrid blir mamma (TV 2 sumo,serie)

Kristin Gjeldsvik miniserie på viafree

Noen andre som har filmer eller serier de har pleid å se eller ønsker å se? :p
 
Det er en veldig morsom serie på Netlfix som heter The let down. Drama/Komiserie om hvordan det _egentlig_er å få barn. Hehe, jeg kjente meg igjen i mye av det:D
 
Solsidan er bra, og i flere av sesongene (bl a sesong 1) venter de barn! :)
Mye å kjenne seg igjen i der :)
 
Jeg har også sett Jordmødrene på NRK og synes den var veldig bra. Før jeg så den serien hadde jeg en ide om at fødsel måtte være helt j... uansett og på alle måter, men etter den serien fikk jeg et litt mer positivt og nyansert syn på det.

Jeg har også sett på Fødeavdelingen på TV-Norge/Dplay.

Og Is there ever a right time to have a baby, som er en fin britisk dokumentar om ulike kvinner som blir gravide i ulike aldre og situasjoner. Den ligger på YouTube.
 
Var en dokumentarserie som het "våre fantastiske gener" tror jeg når jeg var gravid sist, veldig spennende.

Likte "the let down" godt, kjente igjen mye om barseltiden den :D

"Helene sjekker inn" på nyfødtintensiven. Mye tårer av den da. Veldig sterke saker.

Har sett noen episoder av fødestua programmene på TV Norge (Tror jeg? Filmet på Ahus de jeg så). Og de var egentlig fine å ha sett før jeg selv havna på føden. Vil ikke anbefale at folk ser masse av det, men ett par episoder er fint.
 
Guilty pleasure er Yummy Mummys på Netflix. Men det er egentlig helt krise, og man blir litt dummere for hver episode..
 
Guilty pleasure er Yummy Mummys på Netflix. Men det er egentlig helt krise, og man blir litt dummere for hver episode..
Skal sjekke den ut! Elsker ting som er helt krise :p
 
Var en dokumentarserie som het "våre fantastiske gener" tror jeg når jeg var gravid sist, veldig spennende.

Likte "the let down" godt, kjente igjen mye om barseltiden den :D

"Helene sjekker inn" på nyfødtintensiven. Mye tårer av den da. Veldig sterke saker.

Har sett noen episoder av fødestua programmene på TV Norge (Tror jeg? Filmet på Ahus de jeg så). Og de var egentlig fine å ha sett før jeg selv havna på føden. Vil ikke anbefale at folk ser masse av det, men ett par episoder er fint.

Ja, man må nok kjenne litt på det sånn at man ikke får motsatt effekt og bli redd av å se fødeprogram.
Helene sjekker inn i veldig sterk <3
 
Jeg likte også Workin' Moms (Netflix) veldig godt :)
 
Det er en episode av Newton med Line Jansrud hvor man følger henne gjennom hele svangerskapet, også fødselen. Syns den var veldig fin. Ligger gratis på nrk sine sider. ;):happy:
 
Sigrid Bonde Tusvik sin serie Sigrid blir mamma og Line Jansrud sin nrk serie synes jeg var fine.

Yummie mummies på Netflix er veldig enkel underholdning.

Så har du fødeavdelingen og jordmødrene.

Har sett mye på sånne programmer før jeg fikk barn, men greier ikke å se fødeavdelingen osv nå. Blir for nært når jeg står midt oppi det selv.
 
Jeg var så klart mye mer oppslukt av disse seriene enn samboeren min, men da det begynte å nærme seg fødsel tvang jeg ham (mild tvang..) til å være med og se et par episoder av Jordmødrene - dette var før vi fikk nr 1. For at han skulle bli litt mer forberedt og på litt samme planet som meg :) Han ville faktisk se enda flere episoder etter det...! :p

Det at vi så på det sammen gjorde at jeg følte meg tryggere som førstegangsfødende - tryggere på at han gikk til fødselen som en mer informert og realitetsorientert & derfor mer støttende partner for meg - enn hvis ikke han hadde sett det. Sånn kjentes det i hvert fall, og jeg var glad for det.
 
Jeg eeelsker svangerskap/fødselsprogrammer!

Kan man se Fødeavdelingen (som gikk på Tv Norge?) noe sted lenger?

Evt tips om noen andre? Har sett Jordmødrene, Sigrid blir mamma, Newton-programlederen.
 
Jeg eeelsker svangerskap/fødselsprogrammer!

Kan man se Fødeavdelingen (som gikk på Tv Norge?) noe sted lenger?

Evt tips om noen andre? Har sett Jordmødrene, Sigrid blir mamma, Newton-programlederen.
Fødeavdelingen ligger på Dplay.
 
Back
Topp