Gravid tross sterilisering? Noen som har hørt om tilfeller hvor dette har skjedd?

Bruker83ha

Første møte med forumet
Vi har fått de barna vi vil ha, 4 friske barn, og dermed steriliserte mannen seg i slutten av april i fjor. Fikk vårt siste barn i begynnelsen av oktober og dermed skulle jo mannen i teorien være steril, ettersom vi hadde sex første gang i november engang i fjor.

Men det er så irriterende for mannen har enda ikke testa seg (noe jeg har bedt han om å gjøre lenge). Nå har det seg slik at jeg har ammet denne lille siste og hun er nå akkurat 6 mnd, og jeg begynte å delamme når hun var 4 mnd. Men jeg føler meg så oppblåst (gravid" mage omtrent), mye utflod og ingen mens (noe jeg hver gang har fått tilbake 3-4 mnd etter fødsel. Kvalm/uggen (vert det i 3 uker nå, men har hatt endel omgangssyke i hus.
Er endel trett, men med jobb og barn så er det jo slik:)

Vet ikke om det bare er jeg som er litt" bekymra" for å være gravid at jeg finner gravid tegn som jeg innbiller meg.

Men er det noen som har hørt om noen som er blitt gravid når manne har sterilisert seg? Det heter jo 3 mnd etter sterilisering skal en være steril, så han burde jo være det når vi hadde sex igjen etter fødsel.

Min samboer sin far er sterilisert, de fikk uventet nr 5. Han var sikker på kona hadde vært på en affære men den gang ei. Prøvene viste han var faren og nå har de en Kjekk gutt på 6 år :)

Kusinen min fikk nr 4 ,ble gravid 5 mnt etter at samboeren hadde kuttet ledningene :-) Så hun fikk tre barn på 2,5 år....

Min samboer sin far er sterilisert, de fikk uventet nr 5. Han var sikker på kona hadde vært på en affære men den gang ei. Prøvene viste han var faren og nå har de en Kjekk gutt på 6 år :)
Skjønner han godt :P Hadde blitt MEGET mistenksom eg også :P

Det er
Mulig men sjansen er svært liten.

Det er kun en graviditetstest som kan gi deg svaret. Selv om du fikk mensen tilbake tidlig sist er det ikke sikkert du gjør det nå. Oppblåst mage og tretthet kan også være symptomer på at mensen er på vei.

Ja, onkelen til ex'en steriliserte seg etter tre barn, han har fire barn idag ;)

Har bare hørt de som ble gravide før steriliseringen "satt" og de det ikke hadde gjort det skikkelig på, måtte inn igjen å gjøre det opp igjen.

Vet om de som har sterilisert seg, etter siste prøve er levert inn så har de fått beskjed om at den ene "ledningen" virker. Så det er fullt mulig. Hadde knepet igjen til han hadde vært og levert siste prøve viss jeg var redd for å bli gravid igen :-)

Etter denne graviditeten skal både jeg og mannen steriliseres,under søknad hos legen gikk hun gjennom mye om sterilisering og det kan skje at både kvinner og menn kan bli fruktbare igjen,og det skjer flest ganger hos mannen....
Derfor har vi valgt å gjøre det begge to:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Min venninnes far steriliserte seg når de hadde 3 barn! Men min venninne fikk allikevel ei lillesøster til :)

Etter denne graviditeten skal både jeg og mannen steriliseres,under søknad hos legen gikk hun gjennom mye om sterilisering og det kan skje at både kvinner og menn kan bli fruktbare igjen,og det skjer flest ganger hos mannen....
Derfor har vi valgt å gjøre det begge to:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
Då skal det no være bombe sikkert:p hehe

Eg har også hørt at man kan bli gravid på tross av at ledningene er kuttet;)

Jeg vet om et par hvor både dama og mannen var sterile begge to. Og de fikk baby sammen!!!! Egg og sædceller kan finne seg nye veier å gå. De kan borre seg nye baner. Så ja man kan bli gravid selv om man er steril eller mannen er steril!

Jeg vet om et par hvor både dama og mannen var sterile begge to. Og de fikk baby sammen!!!! Egg og sædceller kan finne seg nye veier å gå. De kan borre seg nye baner. Så ja man kan bli gravid selv om man er steril eller mannen er steril!
Borre seg nye baner?? hehe...

Men til sps, ja det er mulig! Mannen min er sterilisert, og han måtte levere inn sædprøve etter 2 mnd. For sædceller som allerede er produsert og ligger klar i pungen når man blir sterilisert, kan fortsatt funke ;)

Du får nok ta test;-) Hold oss oppdaterte!

Her var sterilisering av mannen veldig vellykket!
Han bør så absolutt sjekke om det finnes svømmere igjen. Dere kan ikke være sikre før det er sjekket!

Her var sterilisering av mannen veldig vellykket!
Han bør så absolutt sjekke om det finnes svømmere igjen. Dere kan ikke være sikre før det er sjekket!

Han tar det ikke så alvorlig. Har sagt det til han, men det blir liksom aldri. Men han må jo få sjekket seg ja!

Back
Topp