Gravid tross steril mann

Lykkeliten32

Forelsket i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Noen som har opplevd dette/hørt om dette? Kusina mi har blitt gravid igjen nesten 5 år etter at mannen hennes steriliserte seg. Spør litt for og høre om andre sine erfaringer ble litt nysgjerrig, har alltid tenkt at har en sterilisert seg så er de trygt;) Legen de var hos i dag har forklart at dette er noe som kan skje, kroppen reparerer seg selv.

Har hørt om at dette forekommer ja.
Ved sterilisering klipper man jo sædlederene, men de kan reparere seg selv .
Har hørt det samme skje hos kvinner.

Jepp, var ei her inne som opplevde det. Mannen tok sædprøve hos legen etterpå som viste at han fortsatt var steril/ingen sædceller i spermen. Han mistenkte utroskap og det var et helvete av et svangerskap der han var en real drittsekk sånn jeg forsto det. Når barnet ble født ble det tatt farskapstest, og barnet var hans. Så ja, det er mulig! Både at kroppen reparerer seg selv og at en og annen celle slipper gjennom.

Jepp, var ei her inne som opplevde det. Mannen tok sædprøve hos legen etterpå som viste at han fortsatt var steril/ingen sædceller i spermen. Han mistenkte utroskap og det var et helvete av et svangerskap der han var en real drittsekk sånn jeg forsto det. Når barnet ble født ble det tatt farskapstest, og barnet var hans. Så ja, det er mulig! Både at kroppen reparerer seg selv og at en og annen celle slipper gjennom.
Huff, det må være grusomt for begge to å gå gjennom! Sett fra mannen sin side, kan jeg jo forstå at han mistenker det... Og stakkars hun som måtte lide i mange måneder før de fikk avklart farskapet:wideyed:

Må være slitsomt for begge parter. Går det ikke an å sjekke i løpet av graviditeten? Er eneste muligheten fostervannsprøve for å sjekke det?
Vi har ikke tenkt å ha flere og at samboeren skal sterilisere seg, men nå blir jeg litt nervøs..:nailbiting:..har ikke hørt om at det kan skje at man blir gravid etter en sterilisering, men tydelig at det er mulig...
Jeg har hittil blitt gravid veldig raskt, så nå vette søren om jeg kan slappe av med bare sterilisering..:eek:

Må være slitsomt for begge parter. Går det ikke an å sjekke i løpet av graviditeten? Er eneste muligheten fostervannsprøve for å sjekke det?
Vi har ikke tenkt å ha flere og at samboeren skal sterilisere seg, men nå blir jeg litt nervøs..:nailbiting:..har ikke hørt om at det kan skje at man blir gravid etter en sterilisering, men tydelig at det er mulig...
Jeg har hittil blitt gravid veldig raskt, så nå vette søren om jeg kan slappe av med bare sterilisering..:eek:
Vet de hvertfall gjør det i USA, via fostervannsprøve. Men det er absolutt en risiko å ta ja.

Her skal vi begge sterilisere oss når mini kommer, tar ikke risken på kun én, så fruktbare som vi er :hilarious:

Vet de hvertfall gjør det i USA, via fostervannsprøve. Men det er absolutt en risiko å ta ja.

Her skal vi begge sterilisere oss når mini kommer, tar ikke risken på kun én, så fruktbare som vi er :hilarious:

Var det jeg trodde, at fostervannsprøve er eneste mulighet....
Uff, jeg har ikke lyst å sterilisere meg.. ikke det at jeg ønsker flere barn, mer kirurgien jeg ikke har lyst å gjennomgå..men vil ikke ha flere barn, så vette søren hva som blir best.
Ironisk at jeg som 25-åring, før jeg fikk første barnet var urolig for å ikke kunne få barn. Men så satt nr 1 på 2. forsøk, nr 2 var ikke planlagt, graviditet 3 i fjor var forsøk 2, og samme med barn nr 3...
Trodde fertiliteten ville gå ned en del etter hvert, men er 38 og virker ikke som eggene gått ut på dato enda. :wacky:

Kanskje du er en av de som er fertile til de nesten er 50 år? I vår familie dukket det opp en liten overraskelse da mor var 47 og trodde hun var langt over fertil alder.

Back
Topp