Gravid Thailand

DF1990

Flørter med forumet
Aprilspirene 2025
Har bestilt tur til Thailand og så ble gravid. Lurer på om noen har erfaring med å reise dit? Ser dette er ikke anbefalt, men det er også svært få tilfeller av zika viruset. Kan man f eks reise ved å holde seg unna skog, utflukter mm? Være nøye med myggbeskyttelse?

Dere som har reist, hvilke forhåndsregler tok dere?
 
Har ingen erfaring, men har kjempelyst til å bestille en sydenferie. Men er litt skeptisk med å være gravid utenfor Skandinavia :happy090 Sikkert tullete av meg. Eller at det blir de der hetebølgene. Jeg skulle gjerne hatt tips om feriested med småbarn som gravid. Anyone?

Når det er sagt så vet jeg om flere som skal til Thailand som gravide. Kanskje spør jordmor om råd?
 
Vi skulle til Kenya og Zanzibar, men avlyste det når jeg ble gravid. Risikoen er sikkert super liten, men hvis noe skjer så kan det bli katastrofe.. så vi bestilte tur til Mallorca og jeg prøver å bli fornøyd med det
 
Har bestilt tur til Thailand og så ble gravid. Lurer på om noen har erfaring med å reise dit? Ser dette er ikke anbefalt, men det er også svært få tilfeller av zika viruset. Kan man f eks reise ved å holde seg unna skog, utflukter mm? Være nøye med myggbeskyttelse?

Dere som har reist, hvilke forhåndsregler tok dere?
Om du velger å dra til tross for at det er frarådet ville jeg undersøkt om reiseforsikringen fremdeles er gyldig.
 
Sniker.
En thailandtur er fantastisk der og da, man lever på det en stund. Men zika er for resten av livet til barnet ditt.
Da ville jeg nok heller valgt noe annet ja.

Og spesielt siden det står at de fraråder for de som også ønsker å bli gravide.
 
Sniker.
En thailandtur er fantastisk der og da, man lever på det en stund. Men zika er for resten av livet til barnet ditt.
Da ville jeg nok heller valgt noe annet ja.

Og spesielt siden det står at de fraråder for de som også ønsker å bli gravide.
Signerer denne ☺️
 
Har ingen erfaring, men har kjempelyst til å bestille en sydenferie. Men er litt skeptisk med å være gravid utenfor Skandinavia :happy090 Sikkert tullete av meg. Eller at det blir de der hetebølgene. Jeg skulle gjerne hatt tips om feriested med småbarn som gravid. Anyone?

Når det er sagt så vet jeg om flere som skal til Thailand som gravide. Kanskje spør jordmor om råd?
Hei! :)
Vi bestilte Spaniatur før jeg ble gravid. Har to gutter på 9 og 7 fra før. Nå er tiren betalt i sin helhet og jeg nesten ikke vente med å dra! er da ca 6mnd på vei..men føler meg passe trygg. Jeg tenker jeg får ta forhåndsregler og heller være ekstra forsiktig
 
Sjansen er nok lav, jeg ville ikke risikert det dog..
Du må også dobbeltsjekke hva reiseforsikringen dekker, om du velger å dra.
I Europa gjelder jo europeisk helsetrygdkort, men der har du kun reiseforsikring om noe skjer. Og det er ikke sikkert de dekker alt mulig mtp graviditet.
 
Reise ellers ville jeg ikke tenkt 2 ganger på, det er ikke noe stress med god forsikring. Mest dette med zika som gjør meg usikker…
 
Har bestilt tur til Thailand og så ble gravid. Lurer på om noen har erfaring med å reise dit? Ser dette er ikke anbefalt, men det er også svært få tilfeller av zika viruset. Kan man f eks reise ved å holde seg unna skog, utflukter mm? Være nøye med myggbeskyttelse?

Dere som har reist, hvilke forhåndsregler tok dere?
Jeg personlig kunne aldri reist til en plass det ikke er anbefalt for gravide (eller de som prøver å bli gravide) å reise til. Konsekvensene om man blir smittet av zika kan være fatale og jeg ville ikke tilgitt meg selv om fosteret ble skadet.

Jeg ville pratet med legen/jordmora og bedt dem om konkrete råd. De har kanskje mer informasjon om den plassen/området du skal reise til også. Skjønner samtidig veldig godt det kan være frustrerende å måtte avbestille en tur man gleder seg til, been there! MEN det finnes så mange andre, tryggere alternativer..
 
Reise ellers ville jeg ikke tenkt 2 ganger på, det er ikke noe stress med god forsikring. Mest dette med zika som gjør meg usikker…
Har du sjekket om du får igjen på reiseforsikringen om du avbestiller siden du nå er gravid og det frarådes å dra til Thailand pga zika? Jeg personlig ville nok heller ikke ha dratt. Selv om det etter all sannsynlighet går bra, så er det jo en liten sjanse for at det ikke gjør det.
 
Back
Topp