Gravid, synsforsryrrelser

Sjakkruta

Tobarnsmamma <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Jeg er 30 uker, og isted fløy det gnister/ild foran øynene. Jeg er ellers i bra form, kan det likevel tyde på noe? I så fall hva?

Vet ikke helt. Men jeg opplever også gnister eller stjerner, mørke flekker på øynene mine en gang i blandt. Du kan kanskje spørre jordmor i spør en ekspert delen:)

Sent from my iPho

Hvis du i tillegg har symptomer som hodepine, er hoven i kroppen osv.. KAN det være et tegn på svangerskapsforgifting.

Ellers er det mulig det er blodtrykksfall eller migrene :-P

Du får spørre legen ;)

Det kan være sf ja. Høyt blodtrykk kan gi slike tegn, og skal tas alvorlig

fra app

Takk for svar :)

Jeg føler meg som sagt helt fin ellers, så da kan det vel nesten ikke være SF..? Jeg får vel følge med å se utover i morgen i alle fall :)

Jeg hadde det og det var migrene.

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for svar :)

Jeg føler meg som sagt helt fin ellers, så da kan det vel nesten ikke være SF..? Jeg får vel følge med å se utover i morgen i alle fall :)

Jeg fikk slik sist svangerskap. Hadde det en stund, og for meg var det først knyttet til forhøyet blodtrykk. Merket ikke noe mer enn det, men fikk likevel SF. Merket ikke SF, og følte meg helt fin. Så jeg ville ha sjekket ut blodtrykket om disse ildflekkene nylig er kommet.

Jeg hadde noen perioder i svangerskapet da jeg hadde det slik, var i tillegg veldig svimmel :( Ingenting gale, så jordmor mente det var blodtryksfall.. Ville nevnt det for lege/jordmor :)

Jeg hadde det og det var migrene.. merket ingenting annet enn krystallene/duggen foran øynene men plutselig fikk jeg helt syke migreneanfall der jeg mistet følelse i kroppen og pratet om HELT andre ting enn det jeg trodde jeg prata om :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det kan være tegn på høyt blodtrykk, som flere her har nevt bør taes alvorlig, eller bare blodtrykksfall, som jeg hadde myyyye av i graviditeten, så "stjerner" støtt og stadig.
Ta det opp med lege/jordmor uansett :)

Takk igjen alle sammen :)

Ja det skader vel ikke med en tlf til legen imorgen for sikkerhets skyld :)

Jeg kan få sånn rett som det er selv om jeg ikke er gravid og jeg.
Hvis jeg feks snur for brått på hodet, reiser meg for fort opp osv.
Så kan også komme av blodtrykksfall (jeg har lavt blodtrykk) eller stive nakkemuskler.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Sist svangerskap fikk jeg dårlig syn etter graviditeten, måtte begynne med briller. Opererte øynene i fjor. Dette svangerskapet har jeg begynt å se litt tåkete og er veldig tørr på øynene veldig ubehagelig. Skal nevne alt til legen på kontroll i morgen.

"Migrene er en kvinnedominert lidelse som forekommer hos en av fire i fertil alder (1). Hormonelle svingninger er av betydning for anfallsforekomsten, og økte, men stabile hormonnivåer utover i svangerskapet forklarer antakelig at migreneanfallene for mange blir mindre hyppige i denne perioden (2, 3). Hos noen blir imidlertid hodepineplagene verre under svangerskapet, og enkelte kan da også få sitt første migreneanfall".

http://tidsskriftet.no/article/1459007

Det kan ikke være migrene i alle fall. Har kronisk hodepine til vanlig, og hadde ikke noe spesielt med hodepine igår. Ikke merket noe mer siden igår, men jeg ringer legen om det kommer igjen.

Lysglimt/fluer i synsfeltet KAN også skyldes rifter eller løsning av netthinna. Det bør i så fall sjekkes av optiker eller øyelege snarest mulig. Spesielt utsatt er man hvis man er høygradig nærsynt. Det kan også være okulær migrene ("øyemigrene"). Ikke alle får hodepine, noen slipper unna med synsforstyrrelsene.

Plaget med litt tåkesyn i går kveld. Legetime i dag så må prøve å huske å nevne det....

Synskontroll på torsdag så kan jo evt få sjekket litt da å....

Jeg kan få sånn rett som det er selv om jeg ikke er gravid og jeg.
Hvis jeg feks snur for brått på hodet, reiser meg for fort opp osv.
Så kan også komme av blodtrykksfall (jeg har lavt blodtrykk) eller stive nakkemuskler.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

samme her..

Back
Topp