Gravid sykepleier

mammaentil

Forelsket i forumet
er det noen andre sykepleiere her?

Jeg er i dag 3.mnd gravid og jobber som sykepleier på et sykehjem. Jeg ser ikke helt for meg hvordan jeg skal klare å jobbe når magen kommer for fult med tanke på stell, forflytning osv.
Hvordan gikk det for deg når du var gravid sykepleier i jobb? Fikk du noe tilrettelegging? Hvor lenge klarte du å jobbe?

Jeg er ikke spl, men jobber i hjemmetjenesten og i bokollektiv. Forrige svangerskap jobbet jeg til uke 31 før jeg sykmeldte meg pga ryggen og knærne. Hadde ingen tilrettelegging. Kommer til å jobbe så lenge kroppen orker. Du klarer nok fint å jobbe med mage, med mindre du får noen plager;)

Magen kan nok bli et problem da den kommer i veien når jeg må stå helt inntil sengen for å løfte opp en pasient. Bøye meg ned for å hjelpe til med støttestrømper, osv.

Jeg ønsker å jobbe så lenge som mulig, men tror kanskje det blir litt vanskelig etterhvert.

Er ikke sykepleier, men helsefagarbeider som jobber på sykehjem. Ble sykemeldt i uke 25 pga. bekkenløsning. [emoji29] Men syntes det var et problem allerede da, fikk ikke særlig mye tilrettelegging.. Jeg skulle liksom sitte på en stol under morgenstellet og kveldsstellet. Det var ikke noe lettere [emoji29] Ellers skulle jeg spørre om hjelp med løft, det tok jo evigheter siden alle er så travle spesielt på morgenstellet [emoji50]

Jeg er sykepleier. Ble sykemeldt ca 1 mnd før permisjonen min begynte med andre barnet. Jobbet fult frem til det. Fikk tilrettelegging i form av at jeg hadde en assistent med meg på noen av vaktene, som da tok dusj/støttestrømper osv for meg. (Sykehjem).
Første svangerskapet jobbet jeg frem til permisjonen, men det var på nyfødtavd. på sykehus, så det var ikke noe problem:)

Jeg er ikke det. Men min sønn hadde to sykepleiere som var gravide når han var innlagt på kirurgisk avdeling. Det kommer vel helt ann på hvordan svangerskapet utvikler seg. Men går det fint så er det nok koselig for de eldre.

Er sykepleier å jobba fult til jeg måtte ut i permisjon (3 uker før termin), ingen tilrettelegging på en nokså travel og tung sengepost. Tok ingen ekstravakter og bytta bort nattevaktene, ellers gjorde jeg samme jobb som alltid.

Takk for svar.

Jeg skal høre med sjefen ang tilrettelegging. Jeg vil jobbe, men er ikke irnteresert i å slite meg ut på jobben. Jeg har tross alt en liten gutt hjemme som krever sitt.

Jeg jobber som sykepleier i ren natturnus i hjemmesykepleien. Mye løft og snuing/stell iløpet av natten. Og jeg har ikke hatt noe tilrettelegging hittil, er i uke 30. Har vondt i korsryggen, gått til behandling hos kiropraktor fra uke 10, men det hindrer meg ikke i å gå på jobb.
Jeg vil jobbe så lenge som mulig før permisjon/sykemelding. Og foreløbig går det greit, selv med en mage som står i veien for enkelte ting. Det handler litt om innstilling og innsats tenker jeg da.. så lenge det ikke er andre vondter enn en "stor mage".

Jeg jobber på sykehjem.. jobbet frem til uke 36.. gikk helt fint, men nå jobber jeg med gode kollegaer som er flinke til å samarbeide :joyful:

Back
Topp