Gravid sykepleier/vernepleier/helsefag.arb i jobb

ønskebarn<3

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
Mailykke 2018
Hei.

Har dere noen tilrettelegging på jobb? Evt hva/hvordan?

Trenger litt inspirasjon til møte med sjefen på mandag.

Har fått smerter i hofter av for høyt tempo i avdeling. Vurdere å foreslå å gå ut av avd men legge dosetter, ta telefoner, papirarbeid og div lett pasient.arb som blodprøver osv. Synes det er vanskelig å ta hensyn til kroppen når uniformen er på og "alle" trenger litt hjelp til noe hele tiden.

Har laget en lignende tråd tidligere om å være gravid i jobb, men tenker denne gangen spesielt på oss i helsevesenet.

God helg:happy:

Er sykpleier, og føler også det er vanskelig å ta det med ro..ikke gjøre en fullverdig jobb på en måte. Har fått tilrettelegging ved at de har satt inn en ekstra på vaktene mine. Synes det likevel har vært vanskelig så har vært 100% sykemeldt en stund. Skal snart tilbake i 50% av min stilling, og håper det skal gå bedre nå :)

Jobber i bolig. Har ikke fått noe konkret tilrettelegging enda, men skal på møte til uka jeg også.. Spent på hva vi kommer fram til, for det beste hadde vært om jeg bare var på topp, men det syns jeg er kjedelig, da blir det altfor lite å gjøre :P

Er sykpleier, og føler også det er vanskelig å ta det med ro..ikke gjøre en fullverdig jobb på en måte. Har fått tilrettelegging ved at de har satt inn en ekstra på vaktene mine. Synes det likevel har vært vanskelig så har vært 100% sykemeldt en stund. Skal snart tilbake i 50% av min stilling, og håper det skal gå bedre nå :)

Okei. Det gjorde de til meg også helt til det ble fravær... :eek: Etter seinvakt igår er bekkenet vondt igjen :grumpy: dritkjedelig, for vil så gjerne jobbe!

Jobber i bolig. Har ikke fått noe konkret tilrettelegging enda, men skal på møte til uka jeg også.. Spent på hva vi kommer fram til, for det beste hadde vært om jeg bare var på topp, men det syns jeg er kjedelig, da blir det altfor lite å gjøre :p

Okei :happy: kan du ikke oppdatere meg etter møtet ? :p

Okei. Det gjorde de til meg også helt til det ble fravær... :eek: Etter seinvakt igår er bekkenet vondt igjen :grumpy: dritkjedelig, for vil så gjerne jobbe!
Fikk også vondt i bekkenet sist...mange spes bevegelser man gjør under stell som går ut over bekkenet :/

Er også sykepleier, men jobber som avd.leder for tiden så sitter for det meste på kontor. Dette tror jeg er med på å hjelpe med at jeg (forhåpentligvis) kan være lengre i jobb. Stell og pleie kan bli ekstra tungt, så kanskje lurt å unngå dette og heller satse på mer sykepleiefaglige arbeidsoppgaver som du beskriver.. :-) Arbeidsgiver kan jo få refusjoner fra nav for at de leier inn en person som tar stellet og eventuelle andre oppgaver for deg. Og selv om følelsen kanskje er at man ikke strekker til, så er det fortsatt god hjelp i at noen kan ta seg av det som ellers tar tid i dagens gjøremål. Vet i alle fall at ved min arb.plass er det mye bedre med en sykepleier som er tilstede og tar seg av dosettlegging, oppdaterer EPJ o.l., enn en som faller ut i full sykemelding så vi må inn med sykepleier fra byrå.. Men må uansett tenke på helsa og hva en klarer først:-)

Jeg har jobbet redusert fra uke 10 pga bekkensmerter ved gange. Slik at jeg fikk fri dager mellom. Trengte en dag å komme meg på etter vakt rett og slett. Fikk også tilrettelegging i form av å slippe å gå visitt osv.

Nå ble dagene for lange, da kroppen ikke strekker til i 8 timer, og er nå helt sykemeldt. Kjenner det er vanskelig å trekke seg helt ut sånn men er det beste for å slippe så intense smerter etter en halv dag på jobb.

Jeg er vernepleier og har jobbet redusert fra uke 12, tror jeg :/ Jobber nå 20% :)

Jeg slipper botrening/rengjøring, gåturer, tunge løft, får legge meg nedpå hvis jeg holder på å knekke sammen i kroppen :)

"Kravet" fra sjefen er at jeg oppdaterer meg på alt papirarbeidet som har kommet om mine beboere i løpet av uka og gjør regnskap den dagen i uka jeg er der :)

Er også sykepleier, men jobber som avd.leder for tiden så sitter for det meste på kontor. Dette tror jeg er med på å hjelpe med at jeg (forhåpentligvis) kan være lengre i jobb. Stell og pleie kan bli ekstra tungt, så kanskje lurt å unngå dette og heller satse på mer sykepleiefaglige arbeidsoppgaver som du beskriver.. :) Arbeidsgiver kan jo få refusjoner fra nav for at de leier inn en person som tar stellet og eventuelle andre oppgaver for deg. Og selv om følelsen kanskje er at man ikke strekker til, så er det fortsatt god hjelp i at noen kan ta seg av det som ellers tar tid i dagens gjøremål. Vet i alle fall at ved min arb.plass er det mye bedre med en sykepleier som er tilstede og tar seg av dosettlegging, oppdaterer EPJ o.l., enn en som faller ut i full sykemelding så vi må inn med sykepleier fra byrå.. Men må uansett tenke på helsa og hva en klarer først:)

Høres ut som du har et godt utgangspunkt for å holde lenge i jobb. :happy: Ja tror jeg skal foreslå oppgaver som ikke direkte er i pleien. Spent på hvor mye de er villige til å tilrette.

Jeg har jobbet redusert fra uke 10 pga bekkensmerter ved gange. Slik at jeg fikk fri dager mellom. Trengte en dag å komme meg på etter vakt rett og slett. Fikk også tilrettelegging i form av å slippe å gå visitt osv.

Nå ble dagene for lange, da kroppen ikke strekker til i 8 timer, og er nå helt sykemeldt. Kjenner det er vanskelig å trekke seg helt ut sånn men er det beste for å slippe så intense smerter etter en halv dag på jobb.

Okei. Det er et krevende yrke å være gravid i. Håper kroppen blir bedre nå som du får litt mer hvile. :)

Jeg er vernepleier og har jobbet redusert fra uke 12, tror jeg :/ Jobber nå 20% :)

Jeg slipper botrening/rengjøring, gåturer, tunge løft, får legge meg nedpå hvis jeg holder på å knekke sammen i kroppen :)

"Kravet" fra sjefen er at jeg oppdaterer meg på alt papirarbeidet som har kommet om mine beboere i løpet av uka og gjør regnskap den dagen i uka jeg er der :)

Høres ut som en bra løsning å slippe disse oppgavene. :happy:

Jeg jobber i bolig. Men pga et kranglete bekken fra første svangerskap så har jeg til tider tilrettelegging i enkelte tunge stell. Så for meg så vil det bare fortsette sånn. Men arbeidsgiveren min er utrolig grei, og hun tilrettelegger så langt det er mulig for at folk skal få lov til å være på jobb.

(Ser nå at jeg har svart på januar 17 forumet. Så bare på tidslinjen jeg og tenkte ikke over det..)

Høres ut som du har et godt utgangspunkt for å holde lenge i jobb. :happy: Ja tror jeg skal foreslå oppgaver som ikke direkte er i pleien. Spent på hvor mye de er villige til å tilrette.
Kjenner jeg er spent på dine vegne :-) Vet vi har brukt å leid inn en ekstra person på vaktene til den som har behov for tilrettelegging, og nav har aldri stilt seg vanskelig med å gi økonomisk støtte til arbeidsplassen (som jeg vet om). Er dyrt med tilrettelegging, men mener det er absolutt verd pengene da andre alternativer kan bli dyrere.. :-) Lykke til på mandag da :-)

Kjenner jeg er spent på dine vegne :) Vet vi har brukt å leid inn en ekstra person på vaktene til den som har behov for tilrettelegging, og nav har aldri stilt seg vanskelig med å gi økonomisk støtte til arbeidsplassen (som jeg vet om). Er dyrt med tilrettelegging, men mener det er absolutt verd pengene da andre alternativer kan bli dyrere.. :) Lykke til på mandag da :)

Takk for det :happy: ja det vil lønne seg å holde meg i jobb tenker jeg, hvis jeg blir sm blir det kanskje leid inn assistent og da blir det mer press på de sykepleierne som er der fra før.

Hvilke andre oppgaver har du gjort mens du har vært delvis sykemeldt? :) jobber også i bolig og syns det er vanskelig å komme med forslag til tilrettelegging for meg selv da alt egentlig er vondt - mye gåing, stell og husarbeid/botrening består vaktene stort sett av og alt det er vondt :/

Jobber som vernepleier i hjemmesykepleien. En så lenge går jeg lister men vet de gjør grep som å flytte vekk en dusj om jeg har 2. Jeg har også bedt om å slippe de tyngste stellene da jeg ofte svimler pga blodtrykksfall. Sjefen min har sagt i fra at hun har tenkt å ha meg i jobb så lenge som mulig så jeg må bare si i fra så blir jeg satt på kontor/rekvisasjons møter/ tverfaglig møter/ dosering og den type arbeid. Vi får se. Det første som ryker er nok helgevaktene som er tyngre en hverdagene, men satser på det funker litt til

Jobber som sykepleier i akuttmottaket, så kan til tider vere rimelig hektisk.. Først når eg fortalte eg var gravid fjernet sjefen alle nattevakter fra turnusen og nå i det siste har eg sagt i fra meg løft av pasienter og trilling av senger, men kjenner eg må ha et nytt møte med sjefen, fordi det er begynt å tærer litt på energinivået, så er en del svimmel for tiden.. Sliter virkelig med sein/tidlig vakter da vi bare har 8 timer fri fra vi går fra jobb til vi begynner igjen :p

Back
Topp