Gravid styrt syklus, slutte med progesteron

Hurit_2014

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Heia er gravid etter fryseforsøk. Er i dag 9+0 (var blastocyst). Skal slutte med utrogest på mandag 9+5. Men synes det er så rart å slutte brått, når jeg nå tar 3*200 mg? I tillegg er jeg jo etter st Olavs sine beregninger 9+0 den dagen (7 uker etter innsett), men ul bekreftet at min egen beregning stemmer. Kan noen berolige meg med at det går bra å slutte så tidlig og så brått? Ser jo at andre fra andre klinikker tar til uke 12

Heia er gravid etter fryseforsøk. Er i dag 9+0 (var blastocyst). Skal slutte med utrogest på mandag 9+5. Men synes det er så rart å slutte brått, når jeg nå tar 3*200 mg? I tillegg er jeg jo etter st Olavs sine beregninger 9+0 den dagen (7 uker etter innsett), men ul bekreftet at min egen beregning stemmer. Kan noen berolige meg med at det går bra å slutte så tidlig og så brått? Ser jo at andre fra andre klinikker tar til uke 12
Jeg fikk beskjed om og slutte på lutinus ved positiv test 14 dager etter innsett, så tror det skal gå bra for deg og slutte nå! Kanskje trappe ned litt i begynnelsen hvis det betrygger deg! Tror nok kroppen din har begynt og produsere nok progesteron selv til nå! Lykke til

Jeg fikk beskjed om og slutte på lutinus ved positiv test 14 dager etter innsett, så tror det skal gå bra for deg og slutte nå! Kanskje trappe ned litt i begynnelsen hvis det betrygger deg! Tror nok kroppen din har begynt og produsere nok progesteron selv til nå! Lykke til
Var det styrt syklus? Progynova, estradot eller liknende?

Jeg gikk på progynova og lutinus til uke 12 da jeg ble gravid med fryseforsøk.

Var det styrt syklus? Progynova, estradot eller liknende?

Jeg gikk på progynova og lutinus til uke 12 da jeg ble gravid med fryseforsøk.
Ja styrt syklus. Progynova som er tom 30.04 (og det gikk bra ifølge st Olavs) og utrogest som skal tas til 02.05. Får ringe og høre med de om de virkelig mener 02.05 og at jeg skal slutte brått. Alt man skal bekymre seg over :p

Jeg er gravid med fryst i styrt syklus, og kunne slutte i uke 10- brått. Jeg var ikke komfortabel med det, og spurte om jeg kunne trappe ned. Etter avtale med Ullevål trappet jeg ned fra uke 10-11, også var jeg ferdig.

I følge dem var det kun min trygghet som ble i varetatt, ingen medisinsk grunn til å gjøre det :-)

Ja snakket med st Olavs og de sa at de forstår meg, og at medisinen er en trygghet, men det var bare å slutte. Medisinen trengs kun til og med 9+0, etter det har kroppen overtatt. Ifølge ul og egne beregninger er jeg 9+5, så da går det nok fint. Takk for tilbakemeldinger dere :)

Back
Topp