Gravid student?

Emfi

Elsker forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Mailykken 2025
Noen andre som er studenter? Eventuelt noen som har vært gravide som studenter?:)

Jeg begynner selv på 4. året på master. Hadde vært gøy å snakket med andre i samme situasjon:)

Jeg leverte bachelor nå i vår. Gikk gravid med datteren min 2. året på bacheloren, det gikk veldig fint. Jeg tok permisjon fra studiene det første året. Gikk overraskende bra å studere med barn hjemme, skal sies at mye var digitalt grunnet corona da :)

Jeg leverte bachelor nå i vår. Gikk gravid med datteren min 2. året på bacheloren, det gikk veldig fint. Jeg tok permisjon fra studiene det første året. Gikk overraskende bra å studere med barn hjemme, skal sies at mye var digitalt grunnet corona da :)

Gratulerer:) Hvordan blir det med pappaen når mor tar ut 1 års permisjon fra studiet?

Sniker :) jeg studerer 50 %, men jobber fulltid også. Så litt annen situasjon. Skal begynne med fulltidsstudier igjen (fullføre master) når barnet er ca. 1,5 år og begynner i barnehage.

Gratulerer:) Hvordan blir det med pappaen når mor tar ut 1 års permisjon fra studiet?

Her hadde jeg permisjon det året jeg var borte fra studiet, når den var ferdig jobbet jeg deltid i butikk på kveldstid. Pappaen utsatte derfor sin permisjon og var hjemme med baby når jeg jobbet kveld. Han valgte å gradere permisjonen sin, dermed fikk vi hatt henne hjemme til bhgstart uten å måtte ta noe ulønnet :) Vet ikke om det var svar til det du lurte på?

Her hadde jeg permisjon det året jeg var borte fra studiet, når den var ferdig jobbet jeg deltid i butikk på kveldstid. Pappaen utsatte derfor sin permisjon og var hjemme med baby når jeg jobbet kveld. Han valgte å gradere permisjonen sin, dermed fikk vi hatt henne hjemme til bhgstart uten å måtte ta noe ulønnet :) Vet ikke om det var svar til det du lurte på?

Okei, så selv om du tar 1 års permisjon, så får far også permisjon?

Okei, så selv om du tar 1 års permisjon, så får far også permisjon?

Så lenge du har opparbeidet deg rett til foreldrepenger får pappaen permisjon. Det er forskjell på permisjon fra studiene og foreldrepermisjon. Jeg gikk ut i perm fra studiene januar 2019, fødte mars 2019 og var tilbake januar 2020. Foreldrepermisjonen min startet i slutten av februar og varte ut desember. Da startet far i sin graderte permisjon, han var hjemme de dagene jeg hadde undervisning.

Ved engangsstønad kan far også få permisjon, men da er det aktivitetskrav til mor. 100% studier dekker dette aktivitetskravet :) Håper det var til hjelp!

Back
Topp