Gravid student=)

Bebiii2011

Glad i forumet
God morgen alle mammaer=)

Er det noen andre enn meg som er student?=) Eller vet noe om hvordan det blir i forhold til stipend/ lån?=)

Jeg går 2. året på sykepleien, sitter nå med en ukes lang hjemmeeksamen om helsejus og politikk=) Kan blir vanskelig å ha full fokus når jeg har kommet meg på babyverden:) Dette var mye gøyere=)

Ha en strålende dag alle sammen<3

du kan sikkert spørre på 2010 forumet til januar? det er sikkert noen studenter som vet dette.. :)

Oki=) Tusen takk=)

Jeg er student.[:)] Var også student når vi fikk førstemann, så føler jeg kan det der.[8D]

For å få foreldrepenger fra lånekassen så må du hatt krav på stipen/lån 6 av de 10 siste månedene. Du får Foreldrepenger i 10 måneder. Er det noe mer du lurer på så er det bare å spørre.[:)]

jeg er student! Og igrunn ganske grønn..

Men har forstått det som at: Hvis min kjære tjener under 25600kr i mnd (mener det var det)
Så får jeg 10300 kr i mnd fra lånekassa.. Dette blir ikke omgjort til lån..

Men får man noe mer?

Jeg har en ekstrajobb.. Får jeg permisjonspenger herfra? Er det bare om jeg tjener over en halv G?

ORIGINAL: WishMeLuck

jeg er student! Og igrunn ganske grønn..

Men har forstått det som at: Hvis min kjære tjener under 25600kr i mnd (mener det var det)
Så får jeg 10300 kr i mnd fra lånekassa.. Dette blir ikke omgjort til lån..

Men får man noe mer?

Jeg har en ekstrajobb.. Får jeg permisjonspenger herfra? Er det bare om jeg tjener over en halv G?

Når du tar permisjon fra studiene dine eller om du velger å studere fulltid så vil alt du får fra lånekassen være foreldrepenger i 10 mnd, det vil si at du får de pengene så de blir ikke omgjort til lån.