gravid, student, pappaperm???

Marie85

Forelsket i forumet
får pappan pappaperm når jeg er student?? tror jeg har krav på engangsstønad i tillegg til fødselsstipend? håper på svar!

Om du er student på heltid og ikke har arbeidet noe har ikke far krav på fedrekvote (de 6 ukene), men han kan ta av foreldrepermisjonen om du går tilbake til studiene. I vårt tilfelle har jeg ikke jobbet, så pappa får ikke fedrekvote, og ettersom studieplassen ikke vil la meg starte på studiene igjen før til høsten (jeg måtte ta permisjon hele studieåret) og jeg ikke har noen jobb å gå tilbake til, får ikke pappa noe permisjon i det hele tatt....[:@]

Som student har du krav på engangsstønad om du ikke har oppfylt kravet til barselpenger, og så har du jo stipend hos lånekassen da - du sender inn søknad om vanlig studielån, og når barnet er født sender du inn søknad om å få lån omgjort til stipend sammen med fødselspapirer og dokumentasjon på samboer/ektemanns inntekt, så vil lånet i permisjonstiden (fra tre uker før termin) gjøres om til stipend.

ok..har termin 8 juni. må jeg da søke om lån for 2007-2008 og i tillegg søke om fødselsstipend? jeg og må ta permisjon et helt år..så jeg må vel prøve å spare litt av stønaden og stipendet...[&:]

Back
Topp