Gravid, spotting, alkohol og røntgen...

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Som overskriften sier har jeg mange spørsmål. Jeg har gjort så mange små tabber før jeg visste at jeg var gravid at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne... Jeg fant ut for 3 dager siden at jeg er gravid. Barnet er absolutt ønsket, men jeg visste ikke at jeg var gravid og jeg drakk alkohol dagen etter eggeløsning... Hvilken innvirkning kan alkohol så tidlig i svangerskapet ha? Kan dette skade fosteret?

Så spottet jeg, slik jeg pleier å gjøre dagen før mensen og trodde da at mensen var på tur og at det ikke var noe problem å dra til tannlegen. Fikk både lokalbedøvelse der og tok 3 røntgenbilder uten blyforkle. Kan disse røntgenstrålene føre til misdannelser på fosteret? Var sannsynligvis 3uker og 5 dager på vei da jeg var der. Testet positiv dagen etter.

Da jeg var gravid med storebror spottet jeg ikke i det hele tatt. Nå spottet jeg den ene dagen før IKM. Tror du en slik blødning er helt uskyldig eller kan tyde på at noe er galt?

Helt til sist: Hvor viktig er folsyren HVER dag? Jeg tok folsyre for sikkerhetsskyld fra eggløsning til nå (og skal selvfølgelig fortsette med dette). Men jeg tok ikke folsyre et par dager da jeg trodde mensen var på tur og jeg tok jo ikke folsyre før eggløsningen. Kan det ha betydning?

Back
Topp