Gravid? Spiser du spekemat?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kjersti
  • Opprettet Opprettet
klarte å få i meg 2 små biter med spekeskinke på konfirmasjonen til et familie medlem her i helgen tenkte ikke over at det var farlig men spiste mer av andre gode ting som var på koltbordet som karbonader og cabare og sånt spurte også lege i ettertid han mente at det burde gå bra bare hold meg helt unna fremover vil ikke risikere noe. og på ul i dag var allt fint med den lille

Nei det gjør jeg ikke :dontknow Aner ikke hva jeg skal spise når jeg skal i konf, da det vanligvis går i spekemat

men i følge tante så var vist spekeskinka vert fryst ned en god stund før konfirmasjonen så har nok gått bra

nei! holdt på å ta salami på skiva mi her om dagen, men kom plutselig på at det ikke var lov :P

Nei nada av det. Så blir spennende når vi ska te svigermor 17 mai på spekemat....

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg drømmer jeg spiser salami (det er noe av det beste jeg vet), og våkner med panikk! Haha. Nei nå fikk jeg enda mer lyst på salami.. Hadde hjulpet så masse mot kvalmen:)

Spekemat synes jeg at det går bra å holde seg unna. Verre med røyka laks som er sååå godt!! :pale

Jeg drømmer om strandaskinke. Det kan jeg spise hver dag, og nå som det er "ulovelig" har jeg enda mer lyst på det. Det skal bli fantastisk å spise det igjen!

Spekemat synes jeg at det går bra å holde seg unna. Verre med røyka laks som er sååå godt!! :pale
Røyka laks er lov, men man skal sørge for at den er så fersk som mulig:) Var i hvert fall sånn da jeg gikk gravid:)

Ja, vet. Vanskelig når man er på koldtbord hos andre å vite hvor fersk laksen er. Har flere i familien som har vært gravid og tenker ikke å begynne å spørre ang mat enda med tanke på at vi ikke har fortalt det til noen ennå.
Har kjøpt laks selv og da spiser jeg den første dagen etter åpning iallefall :p

Jeg har blitt hektet på brødskive med salami og majones! Er det så farlig da?

Back
Topp