Gravid, spise kinamat?

Ønskegull

Glad i forumet
Assistert-jentene
Januarlykke 2020
Mange vil kanskje si at jeg er hysterisk, men etter 3 år, og prøverør, tar eg ingen sjanser :p Har lest noe om at det er et stoff som kalles MSG eller natriumgluminat i mye av Kinamaten, et visst en smaksforsterker eller noe, som ikke skal være bra for gravide, leste tom et sted på et forum at en Kina restaurant ikke ville servere gravide fordi det var msg i all maten dems :p Noen som har noe å si om dette?? Høres jo litt rart ut også syns jeg, for jeg har aldri hørt noe om dette før jeg tilfeldigvis kom over det nå.. Vi skal nemmelig på Kina restaurant og spise nå :) er jo annet og spise der også, men jeg vil gjerne spise chop suey :D haha

Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)

maten er jo stekt,frittert og kokt? dessuten er det msg i veldig mye annet enn kinamat.

Oi...jeg har hvertfall spist mye kinamt i mine svangerskap.. tror jeg fortsetter å spise det, men om du er urolig så ta noe annet;)

Åh..eg som har hatt lyst på kinamat i flere dager.. :-P
Hmm har ikke hørt om dette før så eg vet ikke :-/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kina mat spises ja;

Jeg har spist kinamat flere ganger både denne graviditeten og forrige. Har gått bra med med meg... Men nå er ikke jeg den som tar så nøye på alt heller:-/

Jente født 02.06.10
App taster :)

Har hørt at sushi ikke er bra jeg da. men skal man være helt firkantet så er vel ingenting bra:)

Gravide kan, og bør, spise sushi. Men ikke tunfisk, da den inneholder for mye tungmetall, og man må påse at den har vært fryst.

Det står blant annet her: http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/article779.ece/BINARY/Lev sunt i svangerskapet (PDF)
Dette er fra myndighetene. Så jeg spiser sushi ca. en gang i uka med god samvittighet, men kjøper fra et veldig ordentlig sted da

Det er viktig å få i seg nok omega3 under graviditeten :)

De ble kinamat på oss ;) tenkte alt med måte jeg også :) tusen takk for alle svar!

Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)

Dette har jeg aldri hørt om, og ja, det virka litt hysterisk for meg :p men jeg synes veldig mye av " kan ikke pga man er gravid" er hysterisk.. Spiste kinamat idag og for noen uker siden.. I Kina fødes det faktisk barn også, veldig mange og med tanke på 1barns politikken de måtte innføre, så det kan umulig være gift i maten!

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Her i huset forsøker vi å spise så mye vi kan økologisk for ALL maten, ja også den norske inneholder så mange miljøgifter at det er helt sykt.

Så tåler du å spise vanlig mat merket med Nyt Norge feks så kan du trygt spise kinamat og :)

Jeg tror at man kan desverre ikke unngå alt, så alt med måte er en fin tommelfinger regel :)

I Kina lager de mat på en annen måte enn på Kinamatrestauranter i Norge. Maten er faktisk ganske annerledes. Dessuten lager det de fra bunnen, og bruker ikke msg og andre tilsetninger. Så det kan ikke sammenlignes..

Jeg er over gjennomsnittet glad i kinamat, og har spist mye av det i alle mine tre tidligere svangerskap. Det har gått veldig bra ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Spiser thai/kinamat sikkert en gang i uken ;) Og har ikke tenkt noe over at det kan være farlig nei, spiser stort sett som vanlig jeg. Bortsett fra salami, blodig biff osv....

Dette har jeg ikke tenkt noe over. Spiste kinamat for to uker siden, men det går vel bra? Spiste det mye forrige graviditet så :-)

Tia, 04.05.13♡ Gravid, termin 29.12.14☆

Back
Topp