Gravid, sommer og forkjøla :(

Lillym

Blir kjent med forumet
Øynene renner, nesa er tett. Har før sverget til nesespray med mentol, men det er vel fyfy nå? Noen som har gode tips å komme med? :)

Jeg har brukt otrivin på det verste, og otrivin barn for å ikke bruke den sterkeste over lengre tid. Tok ingen skade av å bruke det i alle fall ;)

Er det forbudt med nesespray og nå... det har ikke jeg fått med meg, og har brukt det innimellom

Jeg har brukt Zymelin for barn men fikk visst ikke lov av legen å bruke den da jeg var der på fredag... fikk beskjed om å bruke Nasonex hvis jeg måtte bruke noe...

På apoteket sier de at Otrivin, Zymelin osv er trygt men legen mente noe annet så nå er jeg veldig usikker [emoji848]

Går jo mest sannsynlig bra, men jeg syns som regel det er greit å holde seg unna det som ikke er anbefalt.

Jeg bruker Otrivin for barn. Har brukt den en stund nå på natten fordi jeg blir så tett at jeg ikke klarer å sove. Min jordmor sa at det var ok. Hun mente det var maaaange gravide som brukte otrivin å hadde ikke hørt om noen som hadde hatt dårlige erfaringer til nå. Jeg måtte jo få sove, uten søvn ble jeg ingen god rugemaskin, som hun sa! :D Men de på apoteket er ikke så villig å selge det til meg :greet015

Jeg har brukt vanlig nesespray hvis jeg har vært potte tett[emoji106] bedre å få sove enn å bli sur, grinete og stresset for ikke å ha sovet. Leste på nesesprayen, boksen og lette i pakningsvedlegget om det stod noe om gravide og ammede, kunne ikke finne noe. Vet at legen ble ikke bekymret da svigerinnen min ble avhengig av nesespray i sitt siste svangerskap. Kun beskjed om at det ville ødelegge slimhinnene og at hun måtte venne det av seg igjen for å minimere skader på slimhinnen.

Jeg bruker en dose Otrivin på kveldene pga tett nese. Ganske sikker på at den var «anbefalt» for gravide på apotek1 sin hjemmeside.

Tusen takk for tips! Skal på kontroll på mandag, så kan høre med jordmor da. Men sånn som det er nå med potte tette bihuler så funker det hverken med saltvannsspray eller saltvann for øynene :) ekstra kjedelig er det med en 3 åring hjemme i det fine været vi har på Østlandet. Off, nå ble det klage tråd, men man glemmer fort hvordan det er å puste med nesa når den ikke virker [emoji23][emoji23] så damer, dere får ta dere et dypt drag med nesa og være takknemlig for det i dag [emoji23][emoji23]

Back
Topp