Gravid-reise

Spiri

Flørter med forumet
Usikker på om vi tør å reise til utlandet i år, da jeg er gravid for første gang. Men samtidig synes vi Norgesferie blir for dyrt og kjedelig når det bare er vi to, og vi skulle så gjerne kommet oss bort "en siste gang" som par. Vi ser for oss en rolig sol/bad-ferie, og trenger ikke kulturelle opplevelser. Hvilke land/steder kan du anbefale som vil føles trygt for oss? Både mtp mat, men også med gode sykehus i nærheten. Vil også nevne at formen er upåklagelig, så vi trenger ikke ekstra hensyn med mindre det skjer noe uforutsett. Er i 2.trimester.
 
Jeg var til syden i 2 uker når jeg var gravid med nr 1 for 8 år siden. Det gikk supert iallefall. :) Skal det nå også med nr 2 i magen :)
 
Jeg var i Alanya da jeg var 8 uker på vei. Storkoste meg og hadde en kjempefin ferie :) varmen sleit litt på meg, så jeg lå masse under parasoll, men ble sykt brun på beina da :D
 
Usikker på om vi tør å reise til utlandet i år, da jeg er gravid for første gang. Men samtidig synes vi Norgesferie blir for dyrt og kjedelig når det bare er vi to, og vi skulle så gjerne kommet oss bort "en siste gang" som par. Vi ser for oss en rolig sol/bad-ferie, og trenger ikke kulturelle opplevelser. Hvilke land/steder kan du anbefale som vil føles trygt for oss? Både mtp mat, men også med gode sykehus i nærheten. Vil også nevne at formen er upåklagelig, så vi trenger ikke ekstra hensyn med mindre det skjer noe uforutsett. Er i 2.trimester.

Hei Spiri :)


Det er alltid lurt å høre med jordmor eller legen din, men veldig mange reiser til utlandet når man er gravid. Jeg var selv på Gran Canaria nå i påsken som gravid. Du må være ekstra påpasselig med maten, (slik som du også må være her hjemme) det var litt kjedelig å ikke få spise alle de gode tapas-skinkene og upasteuriserte ostene- men dette overlevde jeg fint :) Jeg vil anbefale at dere ser på f.eks Mallorca som reisemål hvis dere skal reise nå på sommeren. Her finner dere gode hoteller, bra helsevesen (husk å sjekke at dere har reiseforsikringen i orden), i tillegg til kort flyreise. Ofte er varmen også mer behagelig enn andre land i Middelhavet. Er du i fin form og legen din ikke har noe å si på at du reiser så er det bare å ta turen mener jeg :)
Les også her om regler ved graviditet på fly: http://www.ving.no/faqarticle/kan-jeg-fly-nar-jeg-er-gravid Hilsen Lena.
 
Back
Topp