Gravid + piercing

august11

Betatt av forumet
Noen her med piercing i brystvorta eller navlen?

Piercere råder til at man tar ut disse. Men hva er hensikten? Det finnes navlepiercingsmykker for gravide, så å ta ut denne er vel mest på grunn av at magen strekker seg og smykket kan bli for kort?
Og brystvorta har jeg lest meg frem til at de som tar ut smykket, og lar piercingen gro igjen kan få problemer da hud/vev gror over visse kanaler.
Selvsagt ville jeg ikke ammet med smykket i da det skader tenner og tannkjøtt (likt med tungepiercing), men en bekjent av meg nevnte noe med en slags plastkopp hun som dekket brystvorta og babyen suttet på en tut istede for direkte på brystvorta.

Er det noen her som har erfaringer med dette?

ORIGINAL: Creztna

Piercere råder til at man tar ut disse. Men hva er hensikten? Det finnes navlepiercingsmykker for gravide, så å ta ut denne er vel mest på grunn av at magen strekker seg og smykket kan bli for kort?
Og brystvorta har jeg lest meg frem til at de som tar ut smykket, og lar piercingen gro igjen kan få problemer da hud/vev gror over visse kanaler.
Selvsagt ville jeg ikke ammet med smykket i da det skader tenner og tannkjøtt (likt med tungepiercing), men en bekjent av meg nevnte noe med en slags plastkopp hun som dekket brystvorta og babyen suttet på en tut istede for direkte på brystvorta.

Er det noen her som har erfaringer med dette?

Hei, jeg har hatt det i navlen men tok den ut føre jeg ble gravid.. Da magen ble STOR ble det merket som er igjen etter piercingen til et stort strekkmerke på meg. Men alle har forskjellig hud så det er det nesten du selv som må finne t av når magen blir såpas! ;) Den i brystvorten ville jeg tatt ut, De " koppene" som du kaller de er for såre og ømme brystvorter. Brukte dem selv da jeg ammet grunnet kjempe såre og ømme brystvorter.. Men sånn er det med de fleste tror jeg. At det er vanlig å bli sår den første tiden fordi brystene ikke er vant til det. HAr også hørte det samme som deg at du kan få betennelse i brystvorten med den i, så adde jeg vrært deg, hadde jeg tatt den ut!;) Lykketil videre! :)

Brystvorte piercing har eg ingen erfaring med.

Hadde i navelen, tok den ut når jordmor nekta å ta ultralydundersøkelse med piercing, tok den aldri i igjen.
Arret voks når magen gjor, blei større og større, såg ut som et juletre [:'(] ANGRER på den piercingen ja, stygt som fy...

Grunnen til at du skal ta ut navlepiercing ved graviditet er at du risikerer at den gror ut og etterlater seg et STYGT arr. Dersom kroppen din støter dette fra seg utover i graviditeten vil den gjøre det uavhengig av hva slags smykke du har.

Når det gjelder piercing i brystvorten anbefaler jeg deg å ta den ut og la det gro igjen. Det er utrolig hvor mye bakterier det kan være inne i sånne sår, og det vil du ikke at babyen skkal suge på [:)]

Det jeg hører mye av er at uansett om man tar ut den i navlen eller ikke.. så vil man få arr (selvsagt kommer størrelse og synlighet ann på person, hud, osv)... Eneste måten å unngå arret er å aldri pierce navlen i det hele? :P

Ja, det er sant, men om du lar piercingen sitte og den gror utover, vil du få et enda styggere arr enn det du vil få uansett.

Min navlepiercing klarte seg veldig bra og ble ikke stygg Jeg tok den ut i 8. mnd og tok den inn igjen etter fødselen.

Hadde i navlen, men tok den ut rundt uke 30.. ble en liten infeksjon pga jeg pella for mye på den en periode.. men har heldigvis ikke sprekt opp eller fått noe stygg arr.. er bare en merke akkurat der den satt[8D]

Har piercing i brystvorte, og en ting kan jeg hvertfall si... å lekke fra tre hull ikke særlig kult [8D]

Jeg tok ut begge mine da jeg var gravid [:)] Synes ikke det er pent med piercing i gravide mager og tenkte på babys mat ift den i brystvorta. Bedre å ta den ut tidlig i svangerskapet enn like før fødsel tenkte jeg, og for meg funka det [:)]

Hadde i brystvorten før men den tok jeg ut, og håper på at arret ikke gjør så  mye når jeg skal begynne å amme.

Tok ut piercingen i navelen når vi bestemte oss for å begynne å prøve å bli gravide :) Har hørt at det kan bli kjempestygt arr hvis man har piercing i og er gravid.

Vi er enda prøvere, da:)

Eg tok ut piercingen min før eg var 4 mnd på vei mener eg å huske, det var fordi den "stakk" sånn ut synes eg og var plagsom. Når eg tok på meg gensre og topper følte eg at de hang seg fasy i den og det var ikke så godt.
Noen dager etter fødselen kunne eg ta den fint i igjen :) Men tok den ut ikke så lenger etterpå igjen for da trakk magen seg bedre sammen syntes eg :P Den hang så løst i starten og det var heller ikke så godt..

ORIGINAL: Mini11

Selvsagt ville jeg ikke ammet med smykket i da det skader tenner og tannkjøtt (likt med tungepiercing), men en bekjent av meg nevnte noe med en slags plastkopp hun som dekket brystvorta og babyen suttet på en tut istede for direkte på brystvorta.Er det noen her som har erfaringer med dette?

regner med det er ammeskjold hun sikter til, jeg brukte det fram til vesla her var 1 mnd gammel (ikke pga noe pircing for det har jeg ikke, men fordi hun ikke fikk tak selv) disse legges over brystvorta sånn at barnet suger på skjoldet og lager et trykk mellom skjoldet og brystet som igjen får ut melka.
problemet med disse er at ammingen ikke bli like effektiv, brystet blir ikke like godt stimulert og barnet får ikke i seg like mye melk som om det hadde sugd rett av brystet.
så vil ikke anbefale å bruke det som et alternativ bare for at du ikke vil ta ut pircingen, men det er en grei ting om barnet ikke greier å få tak i brystet selv den første tiden grunnet små brystvorter eller at barnet ikke gaper godt nok. [:)]

Back
Topp