Gravid på Provera

Babyfever2023

Forelsket i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Hei!
Er det noen som har suksesshistorie på lur med tanke på eggløsning og graviditet etter oppstart på Provera? Vi står i et dilemma nå med sterk mistanke om eggløsning pga positive tester og økende temp, og jeg er på dag 5 på Provera. Egget slapp sannsynligvis på dag 3.. Det er jo ikke så heldig å ta Provera tidlig i en graviditet. Vi stopper på kuren om temp er høy imorgen også. Jeg frykter bare at det kan skade foster nå hvis det klaffer og jeg er på Provera :(

Hei!
Er det noen som har suksesshistorie på lur med tanke på eggløsning og graviditet etter oppstart på Provera? Vi står i et dilemma nå med sterk mistanke om eggløsning pga positive tester og økende temp, og jeg er på dag 5 på Provera. Egget slapp sannsynligvis på dag 3.. Det er jo ikke så heldig å ta Provera tidlig i en graviditet. Vi stopper på kuren om temp er høy imorgen også. Jeg frykter bare at det kan skade foster nå hvis det klaffer og jeg er på Provera :(
Om du stopper før egget fester seg så tar det jo heller ingen skade. Husk at embryoet ankommer ikke livmor før ca 5 dpo, klekker ca 6 dpo og fester seg normalt sett 7-8 dpo.

Hei!
Hei :happy:jeg skal ikke si at jeg vet dette for sikkert, men jeg tok provera for første gang denne mnd. Og min gynekolog sa i hvert fall: ts graviditetstest før du begynner, men om du tar provera mens du er gravid så er det ikke farlig- så håper det stemmer :happy:

Hei :happy:jeg skal ikke si at jeg vet dette for sikkert, men jeg tok provera for første gang denne mnd. Og min gynekolog sa i hvert fall: ts graviditetstest før du begynner, men om du tar provera mens du er gravid så er det ikke farlig- så håper det stemmer :happy:
Det var ihvertfall veldig betryggende! Takk! :Heartred Har hørt at det øker risiko for spontanabort og ikke minst misdannelser hos foster.. heldigvis kun tatt 5 stk Provera nå denne uka, så det blir uansett stopp før en eventuell implantasjon:smiley-angelic002

Hei, jeg er i helt lik situasjon nå. Fikk positiv EL test i dag og er på dag 3 med provera. Fikk du noen gang svar fra legen hva du burde gjøre?

Hei!
Hei, jeg er i helt lik situasjon nå. Fikk positiv EL test i dag på dag 21 og er på dag 3 med provera. Fikk du noen gang svar fra legen hva du burde gjøre?

Hei, jeg er i helt lik situasjon nå. Fikk positiv EL test i dag på dag 21 og er på dag 3 med provera. Fikk du noen gang svar fra legen hva du burde gjøre?
Ja jeg tok kontakt og hun svarte meg med at man kan få falske positive EL-tester på Provera pga Progesteron. Det er antakeligvis derfor tempen økte også. Jeg tok blodprøve som avtalt med legekontoret etter mens og påfølgende Letrozol i samme syklus, men den viste 1,6. Den skal visst være over 5 hvis egget faktisk slapp. Jeg hadde derfor aldri eggløsning..

Nå er vi dog på ny suklus og jeg er på CD7 og siste dag med dobbeldose Letrozol. Begynner å teste etter el på CD10. Hååååper virkelig det ser bra ut. Skal inn og sjekke tilstand på egg på CD13 så er utrolig spent denne runden :nailbiting:

Skal du ha noe kontroll denne syklusen? :)

Hei. Begge mine gutter ble til takket være Provera. Ble til og med anbefalt av Gyn ved offentlig sykehus å fortsette ut uke 12 og så trappe ned. Friske, rasker gutter i dag
Når det gjelder misdannelser er det naturligvis ingen studier, men husker at det stod at det kunne gi økt sjanse for misdannelser i urinveiene til guttefoster.

Hei! Litt ny her
Men fikk beskjed om å gå på Provera fra CD15, for å utsette mens, da jeg jobber offshore og har endometriose.. men når jeg kommer hjem og slutter på Provera, hvor lang tid har dere erfaring med at mensen begynner igjen? Og etter den første mens, er det da vanlig å få EL som normalt?
Er prøvere, men noen faktorer her som gjør ting litt utfordrende..

Takk for svar!❤️ kom gjerne med erfaringer og innspill!❤️

Hei! Litt ny her
Men fikk beskjed om å gå på Provera fra CD15, for å utsette mens, da jeg jobber offshore og har endometriose.. men når jeg kommer hjem og slutter på Provera, hvor lang tid har dere erfaring med at mensen begynner igjen? Og etter den første mens, er det da vanlig å få EL som normalt?

Har ikke erfaring med Provera, men Primolut. De brukes vel på samme måte, så jeg svarer.
Første gangen jeg brukte det kom mensen etter 3 dager, neste gang etter 6 dager og siste gang tok det nesten to uker! Har mann som jobber offshore og det stresset meg utrolig mye at det tok lengre og lengre tid, men det gikk likevel ❤️

Har ikke erfaring med Provera, men Primolut. De brukes vel på samme måte, så jeg svarer.
Første gangen jeg brukte det kom mensen etter 3 dager, neste gang etter 6 dager og siste gang tok det nesten to uker! Har mann som jobber offshore og det stresset meg utrolig mye at det tok lengre og lengre tid, men det gikk likevel ❤️
Takk for svar! Skal hjem på fredag, nå lurer på om jeg skal vente til jeg kommer hjem eller slutte dagen før hjemreise i håååååp om mens sånn at vi kan begynne på neste PP! Har du barn fra før?

Hei! Litt ny her

Husker ikke helt, men det tok i alle fall at det gikk et par dager etter siste pille (tok i ti dager) før jeg fikk mens! Jeg tok det riktignok for å få mens da jeg ikke hadde eggløsning og hadde lange sykluser

Takk for svar! Skal hjem på fredag, nå lurer på om jeg skal vente til jeg kommer hjem eller slutte dagen før hjemreise i håååååp om mens sånn at vi kan begynne på neste PP! Har du barn fra før?
Ville sluttet litt før, sånn at du får menstruasjon i helgen. I pakningsvedlegget mener jeg det står at det tar 2-3 dager fra siste pille til menstruasjonen kommer ☺️ lykke til!

Jeg har to, gravid igjen nå etter tre MA på rad. Håper denne sitter ❤️

Ville sluttet litt før, sånn at du får menstruasjon i helgen. I pakningsvedlegget mener jeg det står at det tar 2-3 dager fra siste pille til menstruasjonen kommer ☺️ lykke til!

Jeg har to, gravid igjen nå etter tre MA på rad. Håper denne sitter ❤️
Ok!! Takk igjen for tilbakemld! <3 ååh! Ja håper spiren sitter for dere!!! Masse lykke til!!!!

Back
Topp