Gravid på nytt

Lillebrors englemamma

Andre møte med forumet
Hei alle englemammaer!

Vi fikk beskjed på OUL om at Lillebror ikke var levedyktig, og måtte derfor avslutte svangerskapet i uke 21. Nå vil vi bli gravide på nytt. Håper vi slipper mange negative graviditetstester fremover!

Hvor lang tid brukte dere på å bli gravide på nytt etter senabort/dødfødsel?
 
Hei alle englemammaer!

Vi fikk beskjed på OUL om at Lillebror ikke var levedyktig, og måtte derfor avslutte svangerskapet i uke 21. Nå vil vi bli gravide på nytt. Håper vi slipper mange negative graviditetstester fremover!

Hvor lang tid brukte dere på å bli gravide på nytt etter senabort/dødfødsel?

Så trist! Var igjennom det samme selv. Fikk mensen tilbake etter 6 uker, hadde en mens til og så ble jeg gravid.
 
Fekk vite på OUL i uke 19 at hjerta til fosteret hadde sluttet å slå. Det var første svangerskapet mitt. Fekk mensen igjen etter 5 uker. Ble gravid den syklusen. Før mensen kom var eg usikker om eg ville bli gravid igjen. Da mensen kom var det å bli gravid det eneste eg tenkte på.
 
Fikk mensen tilbake 4-5uker.... ble prøvere etter den 1mensen og hadde den statusen i 16mnd (har syklus på 1 mnd ca så var lett å telle tilbake.

Håper virkelig dere slipper vente sååå lenge... for for mange er ventetida tøff.
Følte sjøl at ventetida på å bli gravid igjen var lang og tung. Heftig å ha både tom mage og tomme armer. Men så i etterkant at både kroppen og psyken min nok hadde godt av den tida... for svangerskapet etterpå var uendelig tøft og fylt av nærver og redsel. Men hadde god oppfølging og gikk heldigvis bra!
 
Så trist. Fødte 22 oktober, fikk mensen tilbake 18 desember og ble gravid på første forsøk på EL. Håper for deres skyld at dere får det til fort [emoji173] er en av de som heldigvis blir gravid fort, men hadde aldri trudd det skulle gå så fort denne gangen. Er nå i uke 9[emoji173]

Kondolerer så mye med tapet deres! [emoji24]
 
Kondolerer [emoji173]
Jeg hadde senabort 17.juni 2016 og ble gravid etter fire sykluser (nesten 5 mnd, siden det tok litt tid å stabilisere syklus).
 
Hadde en senabort i juni for noen år siden. Ble gravid igjen ganske kjapt, og fikk min datter i mai året etter.
Det var fint å bli gravid igjen så fort, men også skummelt.
 
Takk for så mange svar. Rart hvordan det hjelper med svar fra så mange som man ikke kjenner eller har møtt før!

Jeg venter fortsatt på å få mensen tilbake så vi kan begynne å prøve igjen. Første gangen jeg har gledet meg til mensen!
 
Så trist at dere måtte avslutte svangerskapet. :(

Fint å lese at flere ble gravid ganske raskt etterpå. Jeg syns denne ventetida er helt pyton, og kan nesten ikke vente til mensen kommer igjen (3 uker og 2 dager siden fødsel og 2 uker og 3 dager siden utskraping - tiden går ekstremt sakte!). Håper den er her om en uke eller to, men det er kanskje å ha litt for store forhåpninger.
 
Takk for så mange svar. Rart hvordan det hjelper med svar fra så mange som man ikke kjenner eller har møtt før!

Jeg venter fortsatt på å få mensen tilbake så vi kan begynne å prøve igjen. Første gangen jeg har gledet meg til mensen!

Kjenner til den følelsen, gledet meg og veldig til å få mensen.. for man vil jo bare prøve igjen.. håper virkelig det klaffer for dere fort! [emoji173][emoji173] mange klemmer!
 
Takk! Det er andre på rad vi har mistet nå, så føler jeg har gått gravid i en evighet allerede! Mistet første i uke 10, ble gravid måneden etter og fødte som sagt nå i uke 21.
 
Back
Topp