Gravid på hormonspiral?

Attpåklatt82

Gift med forumet
Hei alle sammen.
Lenge siden sist. Blir liksom ikke tid til å være her inne med to små, jobb og hus.

Jeg lurer på om noen her inne har blitt gravid med hormonspiral eller kjenner noen?
Jeg satt inn det i novemeber og det har vært supert, helt til for 14 dgr sien. Har ømme pupper, menssmerter og er utrolig trøtt.  Da jeg tok test i dag tidlig så ble det svakt positivt. Hva er odsen for det liksom?
Kan jo være noe tull, men skulle likt å vist om noen andre for å få litt tips om symptomer osv. HJELP!!!   Er ikke helt klar for 3 små.

Så rart, det skal jo liksom ikke skje... men jeg har hørt noen historier om folk som har blitt gravide på spiral, så jordmor mente da at jeg burde velge et annet prevensjonsmiddel (siden jeg ikke følte meg 100 % trygg på om det var sikkert).

Håper det ordner seg til det beste for deg uansett!! Lykke til!

Så rart, det skal jo liksom ikke skje... men jeg har hørt noen historier om folk som har blitt gravide på spiral, så jordmor mente da at jeg burde velge et annet prevensjonsmiddel (siden jeg ikke følte meg 100 % trygg på om det var sikkert).

Håper det ordner seg til det beste for deg uansett!! Lykke til!

Oioi. Det er jo det sikreste prevensjonsmiddelet, men ingenting er helt sikkert. :( Alle jeg har møtt som har spiralbarn har brukt kobberspiral, men det er klart det er mulig å bli gravid med hormonspiral også. Sitter den på plass nå da? Kjenner du trådene? 

Positiv test er jo positiv test, om den er svak eller ikke... Du kan jo alltids ta en ny test om en dag eller to, men hvis den også er positiv bør du skynde deg til lege uansett hva du vil gjøre videre. De vil gjerne sjekke om spiralen fremdeles er der, og om det er mulig å fjerne den.

Stor trøsteklem, og lykke til uansett hvordan dette går! Håper du stikker innom her i blant. :)

Oj det skulle vel ikke skje - men alt er mulig..! Har ingen erfaring med det selv..!

Klem til deg!

Tok HCG blodprøve hos legen i dag og får svar i morgen eller onsdag på den, så skulle vi ta det derfra, men tok en test til i kveld og det er ingen tvil om at den er positiv, men ikke kjempesterk.
Så tenker at enten har jeg vært gravid, men mistet, eller så er det for tidlig eller at jeg er så langt på vei at det ikke vises så godt lengre. HM.... Har jo lagt på meg 4 kg siste mnd. Men likevel. Det er jo noe som 1 av 2000 som blir gravide på hormon spiral. Hva er odsen liksom. YIKES! Gubben skal klippe snora 7.Juli, så dette må jo være ett tegn på at vi skal ha 3 tydeligvis. He he....

Oj! Spennende da! Jeg hadde vel fått helt sjokk, men kanskje det var meningen det skulle være tre små på dere :)

Hold oss oppdatert!

Klem

Tanta mi hadde spiral, hun ble gravid og fikk en skjønn liten datter! :)

Var det på hormonspiral hun ble gravid?

Tok ny test i dag og den er også svak positiv. Skal få svar i morgen på HCG blodprøven og grine meg til en GU undersøkelse med UL.

2x 24November skrev:
hvordan går det?? Fått noe svar??

sign..

2x 24November skrev:
hvordan går det?? Fått noe svar??

sign..

Sorry jenter. Jeg glemet av hele innlegget mitt jeg. Så surrehue jeg er. Så det nå da jeg er inne igjen for å få litt svar igjen.
Blodprøve viste negativ og UL viste ingenting.
Så jeg har gått i god tro om at det ikke er småsøsken på vei, helt til i forgje uke...
Jeg tror jeg kjenner liv.... Så om jeg ble gravid sist så er jeg jo ett sted mellom 14 og 17 uker. Jeg har konstante menssmerter. Så dette er jo veldig rart. Har lagt på meg 4 kg og magen føles hoven.
Skal ringe legen i morgen å få time. Har ikke trodd at jeg var gravid, så er ikke innbilt tror jeg. Satt en kveld å ble letter forfjamset da jeg kjente slike bobler som sprekker liksom, kjenner tydelig forskjell på det og mine vanlige tarmbevegelser hvertfall.

Spurte ei venninne som er lege og hun mener jeg må ha testet alt for tidlig sist...  Gruer meg til legebesøk....

Oi! Dette ble nesten litt for spennende. 

Lykke til i morgen! :) Krysser fingrene for deg!

Tusen takk. Kjenner jeg er veldig nervøs.  emoticon
Kunne jo ikke hvert mere feil tidspunkt. Men alt går jo om man bare legger om litt på livet.

Gjøsses. Dette var skikkelig spennende. Du får gi oss en lyd når du vet noe mer! Lykke til! 

Dette er spennende :D lykke til <3

Back
Topp