Gravid på Cerazette/desogestrel

twinsplusone

Betatt av forumet
Jeg har fått utskrevet resept på Cerazette av lege pga at jeg ammer, spiral og p-stav er av diverse grunner ikke aktuelt. Men siden dette er en minipille, selv om den i teorien skal være like sikker som kombinasjonspiller, merker jeg at jeg er litt skeptisk til hvor bra den beskytter :rolleyes:o_O Har litt inntrykk av at endel blir gravide selv om de bruker Cerazette, men godt mulig jeg tar feil. Eventuelt at det i disse tilfellene er litt brukerfeil ute og går.

Så jeg lurer, er det noen her som selv har opplevd, eller kjenner noen som har opplevd å bli gravid til tross for korrekt bruk?

Jeg har fått utskrevet resept på Cerazette av lege pga at jeg ammer, spiral og p-stav er av diverse grunner ikke aktuelt. Men siden dette er en minipille, selv om den i teorien skal være like sikker som kombinasjonspiller, merker jeg at jeg er litt skeptisk til hvor bra den beskytter :rolleyes:o_O Har litt inntrykk av at endel blir gravide selv om de bruker Cerazette, men godt mulig jeg tar feil. Eventuelt at det i disse tilfellene er litt brukerfeil ute og går.

Så jeg lurer, er det noen her som selv har opplevd, eller kjenner noen som har opplevd å bli gravid til tross for korrekt bruk?
Ingen prevensjon er 100% sikker, så du kan bli gravid på cerazette på lik linje med all annen prevensjon. «Problemet» med minipiller er vel at du har ikke like god tid på å ta pillen om du glemmer en. Du må være mer nøyaktig på når du tar pillen kontra andre p-piller. Jeg kjenner ingen som har blitt gravide på cerazette, men kjenner flere som ble gravide på vanlige p-piller. Men som sagt, ingenting er 100% sikkert.

Jeg begynte nær jeg var på 6 ukers kontroll . Jeg har brukt cerazzete i øver 3 år og ikke blitt gravid. Har heller ikke hørt noen som har blivit gravid på de.

Brukt de frem og tilbake i 12 år og aldri blitt gravid på dem.

Vet om flere som har blitt gravid på de, men om de tok de til riktig tid vet jeg ikke.

Hatt masse brukerfeil, ble ikke gravid :) blitt raskt gravid etter slutt :)

Har litt uventet nr 3 i magen nå, selv om jeg gikk på pillene. Var nok litt slurvete med tidspunkt å ta de på.

Cerazette, og andre ikke-østrogen-piller, er øøørlite mindre sikker (ved korrekt bruk) enn kombinasjonspiller.

Du kan lese litt om det her: https://relis.no/sporsmal_og_svar/relisdb/1-3315

Det er også litt større fare for brukerfeil.

Men de er fremdeles veldig sikre, da. Det er snakk om en bitte liten forskjell.

Jeg ble gravid på disse med nr 2. Jeg ammet da nr 1 og vet egentlig ikke hva som gikk galt .
Ble gravid på yasmin28 med nr 1. Men da var jeg gjennom en antibiotikakur også, så mye mulig det var en årsak. Ble gravid tross angrepille med nr 3. Så piller fungerer dårlig på meg . Mamma ble gravid på hormonspiral ( på 5 året vel og merke ) :p

Det er vel en grunn til at flere og flere unge blir anbefalt hormon spiral idag i forhold til før. Den er sikrere og har mindre hormon enn piller. Om du ikke kan bruke den , er jo det kjipt :(

Back
Topp