Gravid på badstue?

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
☀️Påskeliljene 2026☀️
♡ Babymais2026 ♡
Er det ok for gravide, som oss er over halvveis å ta badstue og varme bad? Har så lyst til å dra på spa med mannen til uka, da er det basseng og ulike badstuer. Jeg liker ikke de varmeste så er som regel på de som har temp på rundt 40-60 grader og jeg sitter ikke lenge om gangen før pause. Jeg finner ingen gode svar på nett, noen skriver at det frarådes mens andre mener det er ok så lenge man ikke blir for varm. Hjelp :bag: :confused005

Jeg synes varme er det eneste som hjelper mot bekkensmertene mine. Jeg benytter meg av boblebad og badstue annenhver uke. Hvis alt går bra med svangerskapet og du liker deg så tenker jeg at du bare skal ta å kose deg

Er vel verst med oppheting i 1. trimester har jeg skjønt. Hvor mye som går bra fra 2. og utover vet jeg ikke. Selv har jeg trent en del spinning hvor jeg blir ganske varm over noe tid, men har skjønt det sånn at en skal bli ganske så varm for at kjernetemperaturen stiger så høyt at det faktisk blir skadelig for foster.

Boblebad i seg selv er vel ikke frabefalt, men det varme vannet som gjerne følger med er det hvis det blir så varmt over tid at det påvirker kjernetemperaturen.
Ah, sånn ja. Ja da skal en vel være obs både med boblebad og sauna/badstu. Korte økter bør vel gå fint :)

Back
Topp