Gravid på angrepille.. Er jeg alene?

fredrikke89

Forelsket i forumet
Jeg ble gravid på angrepille.. Tok den, vel og merke, i slutten av de anbefalte 72 timene.
Kjøpte den med en gang, tok den med hjem, hentet en flaske med vann, og satte meg ned for å ta den da jeg ble distrahert av noe annet.. Tenkte da at jeg hadde tatt den, kastet posen fra apoteket, og kom på det to dager senere og gravde den fram fra papirkurven på soverommet..

Så det at jeg var gravid var et S T O R T sjokk, og jeg fikk fullstendig panikk, da jeg og kjæresten min kun har kjent hverandre siden august.. 
Men nå er jeg faktisk ganske glad for at det skjedde! :) Vi har blitt samboere og gleder oss (etter den første uka med sjokk!) veldig til å bli foreldre :)

Noen andre som har blitt gravid på angrepille? 
 
Gratulerer! :)
 
Gratulerer.
Jeg har ikke det, men jeg kjenner ei som ble det. Hun tok den i goood tid for fristen også, men skjebnen ville det annerledes.
 
Gratulerer, flott at dere tar det sporty, alt for mange som ikke klarer omstillingen. 

Pilla hindrer jo kun EL om den ikke allerede har funnet sted, derfor er det ikke alltid det funker selv om den er tatt innenfor fristen. Dersom egget løsnet før pilla ble tatt, feks dagen før sex vil den ikke fungere, og man har fortsatt gode sjangser for å bli gravid. Så helt 100% er den nok ikke uansett. 
 
Denne graviditeten er resultat av angrepille som ble fulgt etter oppskrift, men som ikke funka ;) 
 


LisseUmmaNuddeAteJam skrev:
Gratulerer, flott at dere tar det sporty, alt for mange som ikke klarer omstillingen. 

Pilla hindrer jo kun EL om den ikke allerede har funnet sted, derfor er det ikke alltid det funker selv om den er tatt innenfor fristen. Dersom egget løsnet før pilla ble tatt, feks dagen før sex vil den ikke fungere, og man har fortsatt gode sjangser for å bli gravid. Så helt 100% er den nok ikke uansett. 


Har faktisk alltid trodd at den var veldig sikker.. Men da har jeg lært det hvertfall!:)
 


fredrikke89 skrev:


LisseUmmaNuddeAteJam skrev:
Gratulerer, flott at dere tar det sporty, alt for mange som ikke klarer omstillingen. 

Pilla hindrer jo kun EL om den ikke allerede har funnet sted, derfor er det ikke alltid det funker selv om den er tatt innenfor fristen. Dersom egget løsnet før pilla ble tatt, feks dagen før sex vil den ikke fungere, og man har fortsatt gode sjangser for å bli gravid. Så helt 100% er den nok ikke uansett. 


Har faktisk alltid trodd at den var veldig sikker.. Men da har jeg lært det hvertfall!:)


Den er ca 98% sikker da, så helt bortkasta er det ikke. Men den kommer altså ikke med noen garantier. Tidligere trodde man at pillen også medførte at slimhinna i livmor ble ugjestmild slik at et befruktet egg ble hindret i å feste seg. Men nyere forskning har avdekket at den kun har en virkning og det er å hindre eggløsning. Og da skjønner man jo at dersom egget allerede har løsnet er det ingenting som faktisk hindrer egget i å bli befruktet og feste seg i livmorveggen. 
 
Back
Topp