Afrodite

Andre møte med forumet
Flere som er gravide og over 40? Eller kjenner noen som er/har vært det, og vet om det gikk bra/dårlig?

Sitter nemlig her og er ganske sjokkert og bekymra nå. Jeg er 42, nærmer meg 43, og fant nettopp ut at jeg er gravid med det som kan bli mitt barn nummer tre, hvis det går bra.

Har fra før av en på 4 og en på 8. Hadde en komplisert MA i 2017, og ga deretter opp tanken om å få nummer tre og har ikke prøvd å bli gravid siden da. Dette var derfor en høyst uventa oppdagelse,

Ikke minst fordi jeg i desember utav nysgjerrighet testa FSH/AMH verdiene mine hos gynekologen, for å se om jeg faktisk var fruktbar lenger. Begge prøvene viste dårlige resultater. Det vil altså si at jeg både hadde dårlig eggkvalitet og få egg igjen. Gynekologen sa at at det dermed ville være svært usannsynlig å bli gravid på normalt vis, også med evnt prøverør ville det vært svært lav sannsynlighet for å lykkes.

Så da droppet vi prevensjon/forsiktighet i en måned og BOM! Der satt den tydeligvis på første forsøk.

Det er jo først og fremst gode nyheter å bli gravid på naturlig vis, men... Jeg har som sagt mista før, og er fullt forberedt på at det kan skje denne gangen også. Spesielt siden jeg nå vet at eggkvaliteten er dårlig.

Huff, noen med egne/andres erfaringer som vil dele?
 
Har tre i nær familie som fikk sin første etter 40, alt gikk helt bra :D
Gratulerer så masse:)

(Tipper du er ny her så er bare for å forklare litt, denne gruppen som du skriver i nå, januar 2020, er spesielt opprettet for de med termin denne mnd. Alle månedsgruppene gjelder måneden man har termin i. Det finnes grupper og underforum for alt mulig, mye å sette seg inn i når man er ny her :rolleyes:)
 
Takk for både gratulasjon og info! :happy: Ja, hehe, er helt ny her og knotet veldig med å poste dette første innlegget. Ble klar over at jeg hadde postet i feil gruppe rett etterpå og la det inn på nytt i en mer riktig gruppe, men da fikk jeg ikke til å slette dette her (hvordan gjør jeg det?) Vet ikke engang om jeg svarer deg på riktig måte nå? o_O Lykke til med nær forestående termin!
 
Gratulerer så mye! :Heartred Jeg håper dette går bra og at dere får tredjemann i september (?)! Jeg har ikke selv erfaring med svangerskap etter fylte 40, men én i barselgruppen min med storebror var 42 og hun var i super form hele veien og alt gikk kjempebra. Hun hadde to store gutter fra før. :)

PS. Jeg tror ikke det er så farlig med å slette denne tråden, det går sikkert fint at den ligger her. :)
 
Gratulerer så mye! :Heartred Jeg håper dette går bra og at dere får tredjemann i september (?)! Jeg har ikke selv erfaring med svangerskap etter fylte 40, men én i barselgruppen min med storebror var 42 og hun var i super form hele veien og alt gikk kjempebra. Hun hadde to store gutter fra før. :)

PS. Jeg tror ikke det er så farlig med å slette denne tråden, det går sikkert fint at den ligger her. :)

Tusen takk for gratulasjon og omtenksomme ord! :smug:

Veldig betryggende å høre lignende historier som gikk bra.
 
Takk for både gratulasjon og info! :happy: Ja, hehe, er helt ny her og knotet veldig med å poste dette første innlegget. Ble klar over at jeg hadde postet i feil gruppe rett etterpå og la det inn på nytt i en mer riktig gruppe, men da fikk jeg ikke til å slette dette her (hvordan gjør jeg det?) Vet ikke engang om jeg svarer deg på riktig måte nå? o_O Lykke til med nær forestående termin!
Du trenger ikke slette, det er igrunnen ikke noe man får gjort selv heller. For å svare på andres innlegg slik at de får varsel om det, så trykker du på "svar" nede til høyre under det aktuelle innlegget :happy:
Takktakk :happy:
 
Jeg er 42 og venter vår tredje barn nå i januar Fikk beskjed når vi testet om vi kunne få flere barn at mulighetene var mindre enn 10% spontant. De ville at vi prøvde selv i 3 mnd før vi startet med en evt behandling. Vi ble gravid med en gang på egenhånd og alt har gått fint. Merker at det er tyngre å gå gravid som 42 åring kontra 30 som var sist gang men det har gått bedre enn forventet❤️ Masse lykke til
 
Heia!
Jeg var i samme situasjon som deg. Jeg er 40år. Vi prøvde lenge, mistet flere ganger og fikk beskjed om at eggene mine ikke holdt til prøverør engang. Så vi prøvde eggdonasjon i praha - uten hell. Så gav vi opp, og plutselig ble vi gravid på egenhånd - og spira satt!
Har nå ei nydelig lita bolle som ligger her ved siden av meg og grynter ;) :Heartred
Om du vil, kan du lese dagboken min her: https://forum.babyverden.no/threads/drømmen-om-en-liten-familie.1846862/
 
Heia!
Jeg var i samme situasjon som deg. Jeg er 40år. Vi prøvde lenge, mistet flere ganger og fikk beskjed om at eggene mine ikke holdt til prøverør engang. Så vi prøvde eggdonasjon i praha - uten hell. Så gav vi opp, og plutselig ble vi gravid på egenhånd - og spira satt!
Har nå ei nydelig lita bolle som ligger her ved siden av meg og grynter ;) :Heartred
Om du vil, kan du lese dagboken min her: https://forum.babyverden.no/threads/drømmen-om-en-liten-familie.1846862/

Å, så fin historie! Gratulerer! Takk for at du deler, det er skikkelig betryggende å høre om lignende historier som har gått bra. Nesten så jeg kanskje bør koste på meg å bli bittelitt glad ;) Men jeg er så var for symptomene, synes ikke de stiger så raskt som de gjorde i de to normale graviditetene mine og da blir jeg skeptisk. Er småkvalm og ømme bryst, men nøyaktig likt over flere dager, ikke verre og verre. Kanskje jeg bare er utålmodig. Er jo tross alt bare 5+4 :oops:
 
Jeg er 42 og venter vår tredje barn nå i januar Fikk beskjed når vi testet om vi kunne få flere barn at mulighetene var mindre enn 10% spontant. De ville at vi prøvde selv i 3 mnd før vi startet med en evt behandling. Vi ble gravid med en gang på egenhånd og alt har gått fint. Merker at det er tyngre å gå gravid som 42 åring kontra 30 som var sist gang men det har gått bedre enn forventet❤️ Masse lykke til

Å, så bra! Gratulerer! :Heartred Det var jo veldig like odds som jeg fikk. Takk for at du deler og masse lykke til som nybakt :smug:
 
Back
Topp