Gravid og vikar..

Lillespire i magen<3

Flørter med forumet
Noen som har vært vikar og ikke vært i fast jobb når du fant ut at du var gravid?
Hvordan har det blitt mtp penger? Får man fortsatt det man har krav på, om man har vært i jobb 6 av de siste 10 månedene eller noe sånt? :-)

Og har noen gått fra å være vikar til å få fast stilling i samme jobb, under svangerskapet, enten før eller etter man har fortalt det til sjefen? :-) Eller ikke fått jobben pga graviditet f.eks?

Mange spørsmål, men er førstegangs og skal søke på en 50% stilling, ikke fortalt noe til sjefen på den jobben om at jeg er gravid, så frykter for at før stillingen lyses ut og jeg får søkt, så får hun vite det og ikke vil ansette meg siden jeg uansett går ut i permisjon til jul..

Jeg fikk gjennomsnitt av de siste 2 mnd mine sist gang, for det ga meg best utbetaling. Jobbet da mellom 70-100% :)
Jeg fortalte det ikke til sjefen før i uke 20 sist, da hadde hun satt opp en turnus for 3 mnd fremover i tid, etter de 3 mnd fikk jeg nesten ingenting:/

Det er faktisk ulovlig å ikke ansette pga graviditet,så om du mistenker at det er grunnen til at du evt ikke blir ansatt så kan du gå til sak og få den likevel. De har heller ikke lov til å spørre på intervju eller i ansettelser om du er gravid.

Dersom du kan skjule graviditeten til du er ansatt er nok det dessverre det enkleste og sikreste da.. Lykke til!

Jeg var vikar når jeg ble gravid, men hadde søkt på en fast stilling som jeg fikk. Jeg sa ingenting om at vi prøvde (er gravid med ivf) og har enda ikke sagt at jeg er gravid. Begynner i den nye stillingen i august og rekker knapt å bli ferdig med prøvetiden før jeg går ut i permisjon :p Er litt spent på hva sjefen sier når jeg forteller om graviditeten, men de kan jo ikke si så mye på det heller. Er igrunnen ganske avslappet til det. De har jo tenkt langsiktig når de ansatte meg så at jeg blir ute i permisjon en stund tåler de nok greit.

Back
Topp