Gravid og utenlandsturer...

FrøkenFin

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Septemberlykke 2021
Min samboer og jeg har bestilt og betalt tur til Tyrkia i Påsken, en uke.. Det er et kjempe flott hotell med "skandinavisk" personell. Jeg er vel i uke 12 den uka der.

Går det fint å dra nedover til Tyrkia i uke 12?
Hva må jeg være forsiktig med? Hva kan jeg/kan jeg ikke spise?

I tillegg skal jeg på jobbseminar til Italia 18. februar, i 3 dager. Det er også allerede bestilt og betalt for. De samme spørsmålene gjelder egentlig til Italia også?

Jeg var i Praha i uke 11 sist og det gikk helt fint.. Passet bare på å bestille gjenomstekt kjøtt viss jeg hadde det.. Ellers tok jeg ikke noe særlig med forhåndsregler som jeg kan huske:)

Jeg har vært i New York, Kiel og London når jeg har vært gravid! (Husker ikke om jeg har vært i "syden"). Ikke noe stress. Pass på at maten er gjennomstekt, og helst ikke spis salat o.l.
Skal selv til Tyrkia til sommeren, gleder meg! :)

Hørt en regel at en ikke skal sitte mer en 3 timer i fly sammenhengende når en er gravid. Så kanskje lurt å reise deg litt opp å gå innimellom:-) ellers som nevnt, er det lurt å bare spise frukt å grønt som er skall på. Men da er det viktig også viktig å vaske skrellet. For om du skjærer i en frukt uten å vaske, drar du bakteriene fra skallet ned i kjøttet;-) ellers, så tror jeg ikke det er noe lurt å spise egg. Heller ikke is som ikke er i pakning. Så er det lurt å gi beskje til kelneren at du vil ha kjøttet helt gjennomstekt! God tur! :-)

Back
Topp