Gravid og tannverk....

Parmadilien

April 2013's alvemamma ♥♥♥
VIP
Hva kan jeg ta/gjøre????

Jeg holder på å krepere!!!!!!!! :(

Da jeg var gravid sist (visste om det i en uke før det endte i sa) hadde jeg umenneskelig tannverk!! Plutselig skulle ene visdomstennene ut... Fant ut at man kan ta Paracet som gravid , så det ble redningen min. Tannverket gikk også bort med graviditeten... Er gravid igjen på ny nå og håper jeg ikke får samme :)

Er det noe spesielt du har tannverk for? F.eks visdomstenner?

Spørs hva som er grunnen til det, paracet går greit men ikke spesielt effektiv ved begynnende betennelse for eksempel.

Ved betennelse eller begynnende betennelse så kan man bruke corsodyl.

Hadde mye tannverk da jeg var gravid med datteren min. Holdt på i 1-2 uker ved flere anledninger. Det sprengte i alle tennene, men hadde ikke hull eller betennelse.

Har du hull tror du? Ville ringt tannlegen(men er dyrt i helligdagene) :(
God bedring!

Tror d er betennelse. Har ikke råd til tannlege vakta.. :( paracet hjelper ikke :(

Jeg hadde mye "tannverk" under gravidetet. Fikk påvist kronisk tette bihuler/kronisk bihulebetennelse. Slimhinnene øker i volum under graviditet grunnet økt blodgjennomstrømming, så det er ikke unormalt at det kan være bihulene. Er det vondt kun et sted?

Føler veldig med deg. Hva med noe varmt mot kinnet? TannSkylling kan hjelpe. Smøre tannkrem på kan også hjelpe.

Jeg hadde mye "tannverk" under gravidetet. Fikk påvist kronisk tette bihuler/kronisk bihulebetennelse. Slimhinnene øker i volum under graviditet grunnet økt blodgjennomstrømming, så det er ikke unormalt at det kan være bihulene. Er det vondt kun et sted?
Ja, er en tann, som er øm og "hoven" i området rundt, som jeg ikke kan komme nær engang, så ingen tvil om at det er tanna...

Ja, er en tann, som er øm og "hoven" i området rundt, som jeg ikke kan komme nær engang, så ingen tvil om at det er tanna...
uff.. nei da er det ikke tvil..:( kom deg til vaktapoteket og rådfør deg der. Vil tro ibux hjelper bedre enn paracet da ibux er betennelsedempende. God bedring!

uff.. nei da er det ikke tvil..:( kom deg til vaktapoteket og rådfør deg der. Vil tro ibux hjelper bedre enn paracet da ibux er betennelsedempende. God bedring!
Takk♡♡♡
Ja, men ibux skal man ikke ta som gravid, og HVERTFALL ikke med astma og når halve familien har mage/tarm sykdommer, så får ikke lov å ta det :-(

Hør om noen har Corsodyl i
Nærheten eller prøv å få hvert innom et apotek.
Har tannlegeskrekk men ofte betennelse i visdomstenner, corsodyl hjelper hver gang.
Man kan også bruke annet munnskyllemiddel med klorhexidin eller corsodyl gel. God bedring

Hør om noen har Corsodyl i
Nærheten eller prøv å få hvert innom et apotek.
Har tannlegeskrekk men ofte betennelse i visdomstenner, corsodyl hjelper hver gang.
Man kan også bruke annet munnskyllemiddel med klorhexidin eller corsodyl gel. God bedring

Den har jeg brukt også. Suuuuuper :) borte vekk dagen etter!

Back
Topp