Gravid og tannlege!

Browneye

Forelsket i forumet
Marshmallows2021
Noen som har peiling`?? Var til tannlege og tok rtg bilde rett før jeg testet positiv...Hadde 2 store hull som jeg må bore og ha bedøvelse. Er det en myte at gravide ikke skal ha bedøvelse eller hva tenker dere?? Liker ikke å utsette meg for noe som helst når jeg er gravid.. men det var nummeret før rotfylling liksom, føler ikke jeg kan vente 1 år med å ta det..

Bare spør tannlegen, men tror det skal gå helt bra, er jo lokalbedøvelse :)

Jeg var å rotfyllte enn tann nå på fredag. Sa jeg var gravid. De tok bare ikke rønken da de heldigvis hadde gjort det før en tid tilbake. Men jeg fikk masse bedøvelse. Men mener tannlegen har en anna bedøvelse de bruker på gravide. Var å fiska ei tann sist jeg var gravid også. Anbefaler å få fiksa det før det blir rotfylling. Koster jo minst 6000kr pr tann!

Snakket faktisk helt nylig med min tannlege om dette. Har gått der en del i det siste for å si d sånn. Blant annet to rotfyllinger. Senest forrige uke, Hun sa det at det var ikke problematisk med røngten, fordi det var så lite stråling. Men hun unngikk det alikevel vist hun kunne..
Hun sa også at bedøvelse og div utstyr de bruker ikke er noe problem for forsteret :)

Synes den artikkelen virket utdatert. Alle jeg kjenner har fått diverse behandlinger uten problemer i svangerskapet. Røntgen kun om man virkelig må (men med rotfylling må man gjerne) og en spesiell bedøvelse. Ellers er det verre for fosteret at mammaen sitter på nåler under behandlingen fordi det gjør vondt eller går med tannverk, det sa iallefall min tannlege.

Ai.. den artikkelen var jo skummel. Tannlegen min er ung (førstegang jeg var hos henne) og virket ikke erfaren!!
Skal absolutt forhøre meg.. og rotfylling koster jo skjorta!!! Misliker tannlege altså!!!

Hva var det som var skummelt? Står det ikke bare at man helst bør vente til etter uke 12, eller evt. etter fødsel, og at man ikke bruker vanlig bedøvelse (som andre har nevnt, en annen type bedøvelse), og at man kan oppleve av tannkjøttet er litt sårt og det kan være lurt å ta en tur hvis man sliter med det.

Jeg har tatt to hull etter jeg fant ut av at jeg var gravid, spurte tannlegen om det, det er ikke noe problem, heller ikke røntgen! :) Det eneste er at man kan bli litt kvalm og bør bli tatt hensyn til ift til det. Men si ifra først, så du er helt sikker:) Sikkert bedre å fikse tenne nå enn seinere! :)

Jeg har tatt to hull etter jeg fant ut av at jeg var gravid, spurte tannlegen om det, det er ikke noe problem, heller ikke røntgen! :) Det eneste er at man kan bli litt kvalm og bør bli tatt hensyn til ift til det. Men si ifra først, så du er helt sikker:) Sikkert bedre å fikse tenne nå enn seinere! :)

:happy119

Forrige gang jeg var gravid så både fikk jeg bedøvelse og borret. Når tannlegen skulle ta bilder fortalte jeg at jeg var gravid, og hun sa at jeg fint kunne ta bilde med dagens røntgenmaskiner, men om jeg ville la vær, så var det helt i orden. Så jeg ventet, og bestillte heller en ny time etter fødsel der jeg tok bilder :)

Back
Topp