Gravid og SYYYYK

august11

Betatt av forumet
Rundt 15.april, da jeg flyttet i ny leilighet, begynte jeg å føle meg uggen i kroppen. Det klødde i halsen, hadde hodepine, var varm og kald på samme tid, dødstrøtt og sliten av å gjøre ingenting. Så hadde jeg en dag med skyhøy puls, så begynte hosten. I påskeuken hostet jeg såpass at jeg slet med å puste samt hostet til jeg brakk meg, og var på nippen av å kaste opp hele tiden. Typen fikk meg på legevakten hvor de konstanterte at jeg hadde astma bronkitt, og jeg fikk azitromax (trot det var det det het) som jeg skulle ta en pille av i 3 dager. Jeg tok en og spydde som pokker, og gadd ikke fullføre kuren. Så var jeg hos fastlegen et par dager senere, og han forteller meg at gravide ikke skal ta azitromax (!!!!). Nå står det bra til med lillegull, men fy f for en idiot på legevakten. Jeg sa jeg var gravid! Er glad jeg kastet opp å ikke gadd å ta kuren ut, hvem vet hvilke følger det kunne hatt om gravide absolutt ikke skal ta de pillene. Uansett så har jeg hostet siden da. ca 15.april altså. Men har hatt noen dager hvor jeg ikke har hostet i det hele, og andre dager hvor jeg har hostet meg halvt i hel. Natten er verst. Og nå sliter jeg med liggestillinger, i forhold til magen som er i veien og hofter og rygg som ikke lar meg ligge lenge i en stilling, i tillegg til at jeg ikke finner en stilling som ikke presser på ryggen slik at jeg må hoste.... Jeg får altså IKKE noen god nattesøvn, og hoster slik at det føles som om halsen revner. I går begynte det å bli verre enn det har vært de siste ukene. Og i dag har det vært helt jævlig. Jeg er varm, kald, svetter som en gris, skikkelig vond i hodet, vondt i øynene faktisk (det presser på en måte fra innsiden og ut), det svir i ørene og hals, samt river skikkelig hvis jeg tar et dypt åndedrag, og når jeg hoster blir hodepinen verre, det gjør skikkelig vondt i halsen. Og tidligere i dag kastet jeg opp (ikke hosterelatert, aner ikke hvor det kom i fra, trodde jeg var ferdig med svangerskapskvalmen) og svimlet. Jeg har faktisk hostet i 1,5mnd så godt som hver dag. Jeg er drittlei. Jeg vil såve en hel natt uten hoste. JEg vil være våken en hel dag uten å hoste. For en 3 uker siden hostet jeg på meg en strekt muskel i magen... DET var vondt det...! De gangene jeg har vært hos lege, for å skjekke hva jeg feiler og på svangerskapskontroller, så har han lyttet til hjerte, lunger og pust, men finner ingenting galt med meg. Jeg målte infeksjonsnivået i blodet et par dager etter jeg var på legevakten og fikk konstantert astmabronkitt, og da kunne fastlegen min lese av at jeg har vært syk, og var enda litt syk, men på bedringens vei, og sykdomsnivået var såpass lavt at det var ikke noe vits med medisiner for det kom til å gå over i løpet av et par dager likevel. Men hva kan jeg gjøre for å bli kvitt denne hosten??

Back
Topp