Gravid og sykmeldt.

Krumle

Betatt av forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hei!

Har vært medlem i dette forumet en liten stund, men har ikke vært så aktiv.
Lurte på om det er flere som er sykmeldte? Ikke meningen å ha en negativ tråd, men lurte på hva gjør dere eventuelt for å få tiden til å gå?

Føler meg litt ensom til tider i svangerskapet. Ble en litt tøff start med kraftig migrene og nå bekkenløsning. Er første graviditet så har ikke så mye å sammenligne med. Har en samboer som jobber mye, så blir mange timer alene. Så alld tips om sysselsetting og råd for å få tiden til å gå fortere settes stor pris på.

Er ikke sykemeldt, men vil anbefale å finne en hobby :) Fyll tiden med noe du liker. Kanskje kan du lære deg å strikke/hekle/sy, perfekt å kunne lage noe til babyen :) Sikkert lurt å prøve å komme seg ut litt hver dag, om du er i form til det. Gå en liten tur, få litt frisk luft. Møte venninner (når samfunnet er oppe og går igjen).

Jeg har vært 100% sykmeldt siden uke 9 (men ute av jobb siden uke 7 pga juleferie). Frem til uke 17 var jeg ikke i form til annet enn Netflix og annen underholdning på TV. En og annen gåtur når jeg var i form til det. Nå har jeg funnet frem strikket igjen. Ellers er det mye som kan sorteres og ordnes her hjemme til babyen kommer. Et lite prosjekt for dag hjelper meg å holde hodet på plass. I går sorterte jeg sokkene for eksempel:hilarious:
Jeg var egentlig 20% tilbake på jobb, men så stengte skolene:facepalm: nå vet jeg ikke helt hva som skjero_O

Jeg har vært 100% sykmeldt siden uke 9 (men ute av jobb siden uke 7 pga juleferie). Frem til uke 17 var jeg ikke i form til annet enn Netflix og annen underholdning på TV. En og annen gåtur når jeg var i form til det. Nå har jeg funnet frem strikket igjen. Ellers er det mye som kan sorteres og ordnes her hjemme til babyen kommer. Et lite prosjekt for dag hjelper meg å holde hodet på plass. I går sorterte jeg sokkene for eksempel:hilarious:
Jeg var egentlig 20% tilbake på jobb, men så stengte skolene:facepalm: nå vet jeg ikke helt hva som skjero_O
Ja, jeg har begynt så smått med strikking. Tenkte at et babyteppe var et fint førstegangsprosjekt, tar mye tide, skulle kanskje begynt med gryteklut xsmile9. Men gøy å ha noe å holde på med da!

Jeg er ikke sykemeldt, men har noen dager sammenhengende fri av og til pga turnus. Syns det er godt å komme meg ut en tur hver dag, gjerne litt tidlig på dagen.

Jeg er ikke sykemeldt, men har noen dager sammenhengende fri av og til pga turnus. Syns det er godt å komme meg ut en tur hver dag, gjerne litt tidlig på dagen.
Ja, det å komme seg ut en tur er gull verdt! Litt frisk luft og bare se noe annet enn stua er godt for hodet mitt iallefall.

100% sykemeldt siden slutten av desember :arghh: heldigvis ikke like dårlig som jeg var, men fortsatt ubrukelig form og en puls som lever sitt eget liv :facepalm:

Får egentlig ikke gjort stort, så dagene går ekstremt sakte. Men i disse corona-tider får jeg hvertfall selskap her hjemme :hilarious:

Jeg jobber 50% nå,men går nok over i 190% sykemelding om 3-4 uker grunnet tett oppfølging,kjenner jeg gruer meg litt til all den «fritiden»,men har bestilt meg garn :)

Hva med å:
Lese noen gode bøker.
Fargeleggingsbok for voksne? Gjerne i kombinasjon med lydbok.
Skrive/start en blogg
Høre på podcast.
Legge et puslespill.
Strikke til baby.
Fikse ferdig barnerommet.
Lær deg å spille et instrument.
Gjør masse research om hva slags utstyr du trenger til baby og hva som er best i test. Også kan du lete på finn.no etterpå for å finne det brukt.
Lag masse middager evt bak masse slik at fryseren er full til tiden etter fødsel.
Ta en skikkelig vårrengjøring.
Rydd og sorter over alt pg kast eller selg det du ikke trenger. Finnes mange rydde og sorteringsbøker som kan hjelpe deg. Feks magisk oppryddning.
Gå en tur ut hver dag.
Gjør noe for noen andre. Inviter på kaffe, ring dine foreldre eller besteforeldre en gang i uka.

Ellers er mitt absolutte beste tips etter å ha hatt svangerskapspenger en stund nå at det beste er å lage en god rutine for dagen.

Stå opp til samme tid, spis frokost og legg en plan for dagen evt uka. Tenk at fordelen er at du kan ta ting i ditt tempo. Og prøv å ikke gå rundt i joggebukse men vask deg, kle på deg vanlige klær, smink deg litt. Du føler deg såååå mye bedre med deg selv.

Jeg kjenner deg ikke og aner ikke hvorfor akkurat du ikke jobber men dette er noen generelle tips❤

Hva med å:
Lese noen gode bøker.
Fargeleggingsbok for voksne? Gjerne i kombinasjon med lydbok.
Skrive/start en blogg
Høre på podcast.
Legge et puslespill.
Strikke til baby.
Fikse ferdig barnerommet.
Lær deg å spille et instrument.
Gjør masse research om hva slags utstyr du trenger til baby og hva som er best i test. Også kan du lete på finn.no etterpå for å finne det brukt.
Lag masse middager evt bak masse slik at fryseren er full til tiden etter fødsel.
Ta en skikkelig vårrengjøring.
Rydd og sorter over alt pg kast eller selg det du ikke trenger. Finnes mange rydde og sorteringsbøker som kan hjelpe deg. Feks magisk oppryddning.
Gå en tur ut hver dag.
Gjør noe for noen andre. Inviter på kaffe, ring dine foreldre eller besteforeldre en gang i uka.

Ellers er mitt absolutte beste tips etter å ha hatt svangerskapspenger en stund nå at det beste er å lage en god rutine for dagen.

Stå opp til samme tid, spis frokost og legg en plan for dagen evt uka. Tenk at fordelen er at du kan ta ting i ditt tempo. Og prøv å ikke gå rundt i joggebukse men vask deg, kle på deg vanlige klær, smink deg litt. Du føler deg såååå mye bedre med deg selv.

Jeg kjenner deg ikke og aner ikke hvorfor akkurat du ikke jobber men dette er noen generelle tips❤

Tusen takk for mange flotte tips :rolleyes:. Tror nok du har veldig rett med rutiner og ikke gå rundt i joggebukse.. Er noe med å føle seg vel selv om en "bare" er hjemme.

Å bare være hjemme er også en jobbdu lager et helt nytt liv inni degMine tips hjelper meg til å ha en innholdsrik dag, ha noe å snakke om og til å tenke at å være hjemme kan også være jobb uavhengig av hvor mye jeg gjør pr dag.

Så kos deg. Nyt tiden du har før du blir mamma. Tipper at det ikke er like lett å rydde garasjen når ungen er 6 mnd, 1 år eller 2 år

Å bare være hjemme er også en jobbdu lager et helt nytt liv inni degMine tips hjelper meg til å ha en innholdsrik dag, ha noe å snakke om og til å tenke at å være hjemme kan også være jobb uavhengig av hvor mye jeg gjør pr dag.

Så kos deg. Nyt tiden du har før du blir mamma. Tipper at det ikke er like lett å rydde garasjen når ungen er 6 mnd, 1 år eller 2 år

Så sant, det er helt riktig det du sier :rolleyes:

Nå har jeg også blitt sykemeldt pga bekkenet, og blir vel det frem til fødselen regner jeg med. Nå har jeg tatt opp strikkingen igjen, hører på lydbok og jeg har tatt opp tegneboka mi igjen:) Har en sånn fargeleggingsbok for voksne, veldig koselig å holde på med :Heartred og puslespill er gøy:)

Back
Topp