Gravid og syk

Magespiren

Elsker forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Junilykke 2022
Augustbarna2024
Som om ikke formen var dårlig nok fra før av, har jeg altså fått influensa i tillegg. Vondt i hele kroppen, feber, halsbetennelse og hele sulamitten :stop

Også var man gravid da, så det utelukker alt jeg ville gjort før. Paracet/ibux, nesespray osv osv. Hvordan overlever man det her nå? :hungover:

Jeg vet ikke om jeg hadde influensa, men var hjemme fra jobb tre dager forrige uke fordi jeg var kjempesyk (i tillegg til kvalme og hodepine pga graviditeten). Da lå jeg bare og sov og slappa av.. Tok ingenting fordi jeg ikke turte.. Slet med å sove om natten pga det kilte, sved og klødde i halsen hele tiden. Ikke gøy nei.. Også ble jeg så bekymret for hvordan det skulle gå med den i magen når jeg var syk.. Har den klart seg gjennom dette den også? :nailbiting::sorry: Jeg var dårlig ca 6 dager, med litt varierende intensitet på symptomene. Føler meg litt bedre mtp forkjølelsen i dag (dag 7), så da er det bare kvalme og hodepine igjen :hungover:

Håper du blir bedre snart :Heartred Det er slitsomt når dette kommet på toppen av det hele.. Håper noen andre har noen gode tips! Det har ikke jeg, bare medfølelse :Heartred

Du kan bruke både Paracet og nesespray. Hvorfor tror alle gravide at alt er farlig:eek:

• Liker
Reactions: CSS
Du kan ta Paracet

• Liker
Reactions: CSS
Snakk med lege/apotek om hva du kan ta. Det er gjort mange studier som viser at en rekke ting er helt ufarlig å ta. Særlig apotekene er godt oppdatert på dette. Jeg står fast på flere medisiner som tidligere ikke kunne tas under svangerskap, men som nå er på lista over trygge medisiner. Tilsvarende gjelder flere nesesprayer og andre fine hjelpemidler når du er dårlig. Paracet i begrensede mengder har vært på trygg-lista i mange år. God bedring!

Du kan helt fint bruke Paracet/pinex som flere over her skriver! Har vært helt avhengig av å kunne ta det selv i første trimester, pga kraftig migrene. God bedring!

Jeg tok både Paracet og nesespray med de to mine,gikk helt fint.legen som anbefalte :happy:

Husk at det er ikke bra for spiren om kroppstemperaturen blir forhøy. Så har man feber og er syk er det bra å ta Paracet.

Ta deg en tur til legen. Tror nok du både kan ta Paracet og nesespray inn en rimelighetens grenser. God bedring.

Back
Topp