Gravid og syk. Bekymret mann.

babyT

Forumet er livet
Jeg er snart 16 uker på vei med tvillinger. Har siden lørdag vært dårlig. Vond hals, hodeverk, tett nese og feberfølelse (uten at jeg har feber. Ikke målt høyere enn 37,4). Har tatt paracet i små doser for å klare å holde ut hodeverken, få i meg mat og sove. Etter å ha lest på tryggmammamedisin.no har jeg også tatt nesedråper for å få sove om natta da saltvann og hevet hode ikke hjalp.

Mannen er nå litt bekymra for at dette kan være farlig for de små i magen. Jeg har ikke tenkt tanken en gang. Hva mener dere?

Dette er ikke farlig. Alt med måte. Og du overdriver jo ikke. Når man er dårlig er det jo bedre at man kan ta seg en paracet for å føle seg noen lunde. Jeg har tatt paracet for mye hodepine, og jeg er avhengig av nesespray. Lille frøken i magen har det helt fint :)

Takk for svar. Jeg holder meg jo under det som er max anbefalt døgndose, så tenker det ikke er farlig. Høy feber har jeg hørt ikke er bra for de små, men det har jeg jo ikke. De få gangene jeg har hatt det hat jeg hatt høy crp. Men ved virusinfeksjoner får jeg aldri feber, uansett hvor dårlig jeg føler meg.

Dette er ikke farlig :)
Ikke er det farlig at du er syk, ikke er det farlig med paracet i svangerskapet innen døgndosen, og ikke er det farlig med saltvannsspray.

Masse god bedring, og håper det beroliger mannen din. Men fint å ha en mann som bryr seg da :D

Det dummeste man gjør i svangerskap er å begynne med nesespray, da blir man "avhengig". Slimhinnene er så tynne at man forblir tett i 9 mnd. Jeg var det, brukte nesespray under hele svangerskapet. Men det gikk bra det, dagen etter fødsel hadde jeg ikke mer behov, og ikke brukt det siden :)

Forkjølelse er ikke farlig når man er gravid, paracet er ikke farlig og nesespray er ikke farlig. Så du og mannen kan ta det helt med ro. ;)

Det er kanskje lettere å bli avhengig av nesespray, men det kan du venne deg av med igjen ved å gå over til barnespray noen dager når du er blitt frisk og så være tett noen dager. Jeg brukte nesespray ved forkjølelse i svangerskapet uten å bli avhengig av den, så det er sikkert individuelt.

Med meget sår hals får jeg ikke puste om natta uten nesedråper. Bruker kun når jeg skal sove og ligger godt under max døgndose. Kommer ikke til å bruke når forkjølelsen letter. Brukes sjelden nesedråper ellers heller. Kun en natt eller to når forkjølelsene er på det verste.

Det dummeste man gjør i svangerskap er å begynne med nesespray, da blir man "avhengig". Slimhinnene er så tynne at man forblir tett i 9 mnd. Jeg var det, brukte nesespray under hele svangerskapet. Men det gikk bra det, dagen etter fødsel hadde jeg ikke mer behov, og ikke brukt det siden :)
Noen er tette i nesen hele svangerskapet helt uten å ha brukt nesespray, og noen tåler å bruke spray ved forkjølelse uten å bli avhengig. Så det er nok veldig individuelt ;)

Helt ufarlig. :D
Jeg hadde lungebetennelse når jeg gikk gravid med Vesla. :D
Det gjør ingen verdens ting å være syk når man er gravid ;)
Han kan bare slutte å bekymre seg. :D

Forkjølelse er ikke farlig når man er gravid, paracet er ikke farlig og nesespray er ikke farlig. Så du og mannen kan ta det helt med ro. ;)

Det er kanskje lettere å bli avhengig av nesespray, men det kan du venne deg av med igjen ved å gå over til barnespray noen dager når du er blitt frisk og så være tett noen dager. Jeg brukte nesespray ved forkjølelse i svangerskapet uten å bli avhengig av den, så det er sikkert individuelt.
Aldri blitt avhengig før. Liker ikke å bruke det når jeg ikke MÅ fordi jeg synes det svir sånn bakerst i ganen.

Helt ufarlig. :D
Jeg hadde lungebetennelse når jeg gikk gravid med Vesla. :D
Det gjør ingen verdens ting å være syk når man er gravid ;)
Han kan bare slutte å bekymre seg. :D
Har prøvd å si det til ham, men etter å ha strevd så lenge med å bli gravid, så er han nok litt ekstra bekymret ;)

Har prøvd å si det til ham, men etter å ha strevd så lenge med å bli gravid, så er han nok litt ekstra bekymret ;)
Ja jeg skjønner jo det :D Men det kan bli nesten mer slitsomt for deg hvis han skal være sånn :P
Han hjelper ikke akkurat når han er sånn :P

E va megasyk siste mnd av svangerskapet.
Fikk beskjed av apotek at nesespray va fy-fy, og legen gav meg motvillig hostesaft men e turte ikke å bruke den.
Så e fulgte legens "ordre" om at e kom til å hoste ut ungen :P
Etter 1 mnd med influensa som de siste 4 døgnene før ungen ble født gikk over i bronkitt va pyton. Hosta på meg ribbeinsbrest i tillegg.
På sykehuset fikk e streng beskjed om å bruke nesespray og hostesaft, men den hostesafta va så stygg at e ikke turte å hoste mer etter 1 hestedose med den :P

Uff, det hørtes ikke godt ut Sofie! Ifølge felleskatalogen og trygg mammamedisin er nesespray trygt å bruke. Hostesaft trenger jeg så langt ikke, men har der oppskrift på en hjemmelaget som jeg synes funker bra. Den er hvertfall trygg å bruke ;)

Dette er ikke farlig :)
Ikke er det farlig at du er syk, ikke er det farlig med paracet i svangerskapet innen døgndosen, og ikke er det farlig med saltvannsspray.

Masse god bedring, og håper det beroliger mannen din. Men fint å ha en mann som bryr seg da :D
Signerer denne. Og god bedring:)

Back
Topp